دست خالی  فدراسیون
رسول بهروش
عضو گروه ورزش
ماجراهای مربوط به حق پخش تلویزیونی همچنان ادامه دارد. شاید تا همین چند ماه پیش مسوولان فدراسیون فوتبال منتظر این بودند که با تغییر مدیریت در صداوسیما، هوای تازه‌ای در جام‌جم حاکم شود و نرخ حق پخش پرداختی به فوتبال ایران، به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر شود.
آنچه اتفاق افتاد اما دقیقا عکس این بود. در حالی که صداوسیما در دوران مدیریت ضرغامی پذیرفته بود سالانه مبلغی را به فدراسیون بپردازد و این مبلغ را هر فصل بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش هم بدهد، با حضور محمد سرافراز بر مسند کار، همه معادلات به هم خورد. بر این اساس، رئیس جدید صداوسیما اصل پرداخت پول برای حق پخش تلویزیونی را به واسطه دولتی بودن هر دو مجموعه خلاف مقررات دانسته و از اساس زیر سوال برده است! به این ترتیب دست فدراسیون کاملا خالی مانده و تقلاهای مسوولان فوتبال هم راه به جایی نبرده است.
تنها دستاوردی که انبوه مذاکرات اخیر داشت، این بود که تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین به امضا رسید که در اثر آن، صداوسیما متعهد می‌شد فدراسیون فوتبال را در منافع سیستم «IP TV» سهیم کند؛ مکانیزمی که از آن به‌عنوان نوعی تلویزیون کابلی یاد می‌شود و اطلاعات بیشتری در موردش در دسترس نیست. مطابق انتظار گویا این تفاهم‌نامه نیز نتوانسته اهالی فدراسیون را راضی کند؛ چرا که طی روزهای اخیر علی کفاشیان از احتمال شکایت از صداوسیما سخن گفته و نایب رئیس او، محمود اسلامیان نیز به تندی از جام‌جم انتقاد کرده است. شاید این روزها بیشتر از هر کس دیگری، دل مدیران فوتبال برای عزت ضرغامی تنگ شده؛ کسی که رفتنش نشان داد همیشه شرایط غیر قابل انتظاری هم می‌تواند وجود داشته باشد!