توسعه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی
رییس هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان با هدف معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی و تعاونی در عرصه مسکن و ساختمانی اجرایی شده و عرضه آخرین دستاوردهای این صنعت در این نمایشگاه به خوبی مشهود است.
ماشاءالله عظیمی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و تعامل و بازریابی است که با حضور تولیدکنندگان داخلی و نماینگان شرکت‌های خارجی برگزار می شود، افزود: عرضه آخرین دستاوردهای حقوقی و اقتصادی در نمایشگاه در زمینه رونق ساخت و ساز و توسعه صنعت عمران و ساختمان بسیار موثر است.
وی ادامه داد: ما هم اکنون با توجه به اقلیم متفاوت جغرافیایی کشور در حوزه مسکن و ساختمان، یکی از کشورهای پیشرو هستیم که علی رغم تمام محدودیتها و موانع در این بازار، توسعه یافته و به دستاور دهای خوبی نائل شده ایم.
عظیمی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه ها، از موثرترین ابزارهای بازاریابی به منظور عرضه کالا و خدمات است؛ چرا که حین برگزاری آنها، بازرگانان و تولیدکنندگان خارجی و دخلی با هدف معرفی فنآوریهای نوین ساختمانی در نمایشگاه مشارکت می کنند و ضمن آشنایی با رقبا و سلیقه مصرف کننده، میزان خلاقیت، نوآوری و توانمندیهای تولیداتی و صادراتی خود را عرضه می کنند.
عظیمی اظهار داشت: با توجه به رسالت اتاق تعاون به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی و جایگاهش در قانون اساسی، در تلاش هستیم با تمرکز همه فعالیتهای ساختمانی حول محور تعاون، زمینه ساز پویایی و تحول در عرصه ساخت و ساز باشیم تا این بخش به عنوان حلقه واسطه با سایر بخش های اقتصادی وعمل کند.
رییس هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: برای اتاق تعاون افتخار بزرگی است که به کرات توانسته مجری برتر چنین نمایشگاه هایی باشد و بار دیگر توانمندی های بخش تعاون را به باور مدیران و دولتمردان برساند.
عظیمی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه مهم این صنعت نمایشگاهی و بخش تعاون، می توان از پتانسیل های فراوان هر دوبخش در توسعه اقتصاد کشور به طور ویژه استفاده کرد و تاکنون در این زمینه، اتاق تعاون نیز عملکرد مثبتی از خود نشان داده است.
وی از همکاری های سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت عمران و ساختمان نیز قدردانی کرد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مناطق آزاد را عاملی برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران به مناطق آزاد مهم تجاری و اقتصادی کشور خواند.