تاکید بر افزایش ظرفیت صادرات محصولات
فولاد مبارکه به عنوان یکی از صنایع مادر که در استان اصفهان پس از انقلاب تاسیس شده، همواره موجب افتخار کشور است.مجتمع فولادمبارکه از ظرفیت خوبی برای رفع نیازهای داخلی و خارجی برخوردار است و خوشبختانه توانسته با تولیدات خوب و با کیفیت نقش اثرگذاری در بازارهای داخل و خارج داشته باشد. فولادمبارکه توانایی و پتانسیل لازم برای افزایش تولیدات خود به منظور صادرات بیشتر را دارد و امیدواریم با مدیریت و برنامه ریزی درست این موضوع محقق شود چرا که با افزایش صادرات محصولات فولادی گامی‌بزرگ در جهت افزایش صادرات غیرنفتی در کشور برداشته شده است. مجتمع فولاد مبارکه می‌تواند با برنامه ریزی در زمینه صادرات بیشتر نقش موثری را در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.
در زمان حاضر سالانه بیش از ۷ میلیون تن انواع فولاد در مجتمع فولاد مبارکه تولید می‌شود که این ظرفیت، توان و پتانسیل افزایش را دارد.
برند فولادمبارکه به عنوان یکی از برندهای مطرح فولادی در عرصه بازارهای جهانی توانسته است نقش موثری را ایفا کند و با صادرات این محصول به کشورهای همجوار و اروپایی توانسته ایم از رقبای بین المللی پیشی بگیریم. فولادمبارکه خوشبختانه با تولید محصولات با کیفیت توانسته است صنعتی را که پس از انقلاب ایجاد شده و بیشتر امور این مجتمع بزرگ توسط کارشناسان و مهندسان ایرانی انجام شده است، به جهانیان معرفی کند و نام ایران و توانمندی‌های ایرانی را به دنیا نشان دهد. یکی از مهمترین مشخصه‌‌های فولادمبارکه، ساخت این مجتمع از سوی متخصصان ایرانی و بدون دخالت نیروهای خارجی است که این نشان از توانمندی نظام جمهوری اسلامی‌دارد.