دنیای اقتصاد: رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اصفهان اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان بازار محصولات مصرفی به ویژه لوازم خانگی در انتظار نتیجه نهایی و قطعی مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های
بین المللی بوده و فروش چندانی ندارند.

اکبر زادمهر در بازدید از دومین نمایشگاه خانه و آشپزخانه که در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد، افزود: همواره اخبار سیاسی کشور بر اوضاع تولید و بازار محصولات تأثیر گذار بوده و هست، هم اکنون نیز جو بازار محصولات مصرفی از اخبار ضد و نقیض درباره مذاکرات هسته ای ایران پر است.
وی تأکید کرد: بیشتر شایعات گویای به نتیجه رسیدن توافقات و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران و در نتیجه ورود راحت تر مواد اولیه و افزایش تولید لوازم خانگی است.
زادمهر ادامه داد: با برداشته شدن تحریم ها و ورود آزاد مواد اولیه به کشور، کیفیت لوازم خانگی تولید ایران افزایش و قیمت آنها کاهش می یابد و قدرت رقابت ما با کالاهای چینی ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هم اینک بسیاری از خریداران که عجله نداشته اند از خرید لوازم خانگی صرف نظر کرده‌اند، افزود: خریداران لوازم خانگی انتظار دارند پس از لغو تحریم ها و با اتخاذ تدابیر کارآمد اقتصادی، قیمت انواع لوازم خانگی روند کاهشی پیدا کند.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اصفهان با بیان اینکه رکود نسبی در بازار لوازم خانگی ممکن است تا چند ماه آینده ادامه داشته باشد، گفت: هم اینک قیمت اقلام خانگی چینی ۲۰ تا ۳۰ درصد از اقلام ایرانی ارزان تر است و خریداران به سمت این کالاها گرایش دارند اما با تغییر فضای سیاست خارجی کشور و ورود آزاد مواد اولیه و افزایش تولید ایران در این زمینه، این رقابت نابرابر تغییر خواهد کرد.
زادمهر با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی خانه و آشپزخانه اصفهان گفت: حضور برندهای ایرانی در این نمایشگاه خوب بوده و محصولات ارایه شده از نظر کیفیت قابل اعتماد و مورد تأیید اتحادیه است.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اصفهان با اشاره به سایر مشکلات فروشندگان این صنف گفت: ضریب مالیاتی و اصرار اداره دارایی بر استفاده همه فروشندگان از صندوق مکانیزه برای ثبت اطلاعات خرید و فروش برای این صنف مشکل ساز شده است.