ارزش‌آفرینی در صنعت بزرگ پخش
دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران از بهبود کیفیت همایش امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
ابوالفضل سلیمانی گفت: هدف ما از همایش سال نخست، معرفی صنعت پخش در سطح ملی و ارتقای جایگاه آن بود.اما امسال علاوه بر دنبال کردن هدف پیشین، به دنبال ارزش‌آفرینی در این صنعت و راهکارهای توسعه صنعت مهم پخش هستیم.
به گفته وی برای نیل به این هدف، در این همایش مجموعه میهمانانی از دولت، دانشگاه و فعالان حضور داشتند تا بحثهای مطرح شده از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری همایش در مرکز همایش‌های بزرگ برج میلاد و استقبال بسیار خوب از این رویداد، باعث دلگرمی برای ادامه این راه شد.
سلیمانی در خصوص حامیان همایش گفت: در کنار بخش علمی و محتوایی، از تامین‌کنندگان اصلی برای اسپانسری و حضور در نمایشگاه‌های داخلی دعوت کردیم و در این مورد نیز با اقبال آنان روبرو بودیم.
وی تقویت حوزه اطلاع‌رسانی این رویداد از طریق تبلیغات محیطی، مطبوعاتی و رسانه‌های دیداری، شنیداری و اینترنتی را بیش از سال گذشته دانست و گفت: در این همایش اغلب میهمانان اصلی و نیز سایر شرکت‌کنندگان از بهبود مباحث مطرح شده و نیز کیفیت اجرا سخن گفتند.
وی همکاری اعضای خبره صنعت در مسیر اجرای همایش را نیز شایسته تقدیر دانست.

به گفته وی، فعال‌سازی سامانه هوشمند اطلاع‌رسانی که به معرفی برنامه‌ها، سخنرانان، پاورپوینت و مقاله‌های ارائه شده، تغییر برنامه‌ها، نظرسنجی سخنرانان و مسابقه برنامه می پرداخت، از نقاط جالب همایش امسال بود.
وی در پایان با اظهار امیدواری در خصوص بهبود تدریجی وضعیت صنعت مهم و بزرگ پخش در کشور گفت: یکی از زمینه‌های عدم توسعه صنعت پخش، ناموثر بودن حاشیه سود دراین صنعت است و ما نیاز داریم در پی بحث و تبادل‌نظر، بتوانیم حاشیه سود در توزیع کالاهای مختلف را تغییر دهیم.

به اعتقاد سلیمانی، این تغییر در دو سطح کلان و تغییر حاشیه سود کالاها دنبال می‌شود؛ زیرا اگرچه حاشیه سود شرکت‌های پخش سراسری با شرکت‌های منطقه ای و استانی تفاوت دارد، اما این حاشیه معنادار نیست و برای بهبود شرایط و تقویت آن باید روی این موضوع به طور جدی در همایش و کارگاه‌های جانبی بحث و تبادل نظر شود.