دنیای اقتصاد: با انجام تغییرات اساسی بر روی فرآیند تعمیر و مونتاژ سقف کوره قوس الکتریکی ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا علاوه بر افزایش ۱۰۰درصدی عمرِ این تجهیز، به طور میانگین، سالانه ۲۵۰۰ میلیون ریال صرفه جویی اقتصادی به دست آمد.

مسئول کارگاه آماده سازی تعمیرات فولاد سازی و ریخته گری سبا از ثبت رکورد جدیدی در میزان ذوب گیری از سقف کوره قوس خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری بعمل آمده در جهت کاهش هزینه و توقفات ناشی از تعویض پانلهای سقف کوره قوس با یک برنامه ریزی مناسب و اجرای آن موفق به افزایش ذوب دهی سقف کوره قوس از ۱۵۴۸ عدد به ۳۶۰۸ عدد شدیم .

عباسعلی عسگری ضمن اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای کاهش توقفات و تعویض پانل های سقف کوره ادامه داد: اجرای این اصلاحات، کاهش ۵۰ درصدی را در توقفات اضطراری نشان می دهد ضمن اینکه این امر باعث صرفه جویی ۵ ساعته در تعویض سقف در یک دوره ۱۰ماهه شده است. وی از هماهنگی بیشتر با شرکت های سازنده پانل های سبا در قالب بازدیدهای مکرر از سوی کارشناسان تعمیرات و دفتر فنی تعمیرات و اصلاح جوشکاری ها و نظارت پروسه ساخت پانل ها؛ ایجاد تغییرات اساسی در جهت اصلاح توزیع آب پانل های اصلی و البوی سقف (که باعث افزایش طول عمر البو و پانل های فریم اصلی شده است )؛ بررسی و اصلاح فرآیندهای کوره و بهینه سازی سرباره پفکی که باعث بهبود عملکرد کوره و حفظ پانل های هوزینگ و سقف می گردد و اصلاح فرآیندهای مونتاژ پانل های سقف و رعایت فواصل دقیق بین پانل ها جهت انبساط و انقباض در حین تولید به عنوان فعالیت های انجام شده در جهت بهبود وضعیت سقف کوره قوس در این ناحیه یاد کرد.

عسگری خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازندگان پانل ها که بومی منطقه نیز هستند بخوبی با نظارت های انجام شده آمادگی های لازم را برای ساخت پانل های مطلوب و با کیفیت مناسب بدست آورده و در این مورد به خوبی رشد کرده اند. مسئول کارگاه آماده سازی تعمیرات فولادسازی و ریخته گری سبا در خاتمه از مدیریت ناحیه به جهت حمایت های مؤثر خود و همکاریهای مسئولین و کارشناسان دفتر فنی تعمیرات و تولید فولاد مبارکه و سبا و واحد خرید تشکر و قدردانی کرد.