ویژه
تمدید فراخوان ارکستر آکادمیک پایتخت
فراخوان ارکستر آکادمیک پایتخت تمدید شد. شهرام توکلی آهنگساز و مدرس دانشگاه با اعلام این خبر گفت: با توجه به اتمام مهلت فراخوان تشکیل ارکستر آکادمیک پایتخت در تاریخ ۳۱ تیرماه و نیز به دنبال تقاضای هنرمندان برای ثبتنام، فراخوان را به مدت ۱۲ روز دیگر تمدید کردیم، به طوری که علاقهمندان میتوانند تا تاریخ ۱۲ مردادماه جهت ثبت نام اقدام نمایند. وی ادامه داد: همچنین به دنبال این تمدید روز آزمون تعیین سطح ارکستر را که قرار بود ۸ مردادماه برگزار شود به تاریخ ۱۵ مردادماه موکول کردیم.
تمدید فراخوان ارکستر آکادمیک پایتخت
فراخوان ارکستر آکادمیک پایتخت تمدید شد.شهرام توکلی آهنگساز و مدرس دانشگاه با اعلام این خبر گفت: با توجه به اتمام مهلت فراخوان تشکیل ارکستر آکادمیک پایتخت در تاریخ ۳۱ تیرماه و نیز به دنبال تقاضای هنرمندان برای ثبتنام، فراخوان را به مدت ۱۲ روز دیگر تمدید کردیم، به طوری که علاقهمندان میتوانند تا تاریخ ۱۲ مردادماه جهت ثبت نام اقدام نمایند. وی ادامه داد: همچنین به دنبال این تمدید روز آزمون تعیین سطح ارکستر را که قرار بود ۸ مردادماه برگزار شود به تاریخ ۱۵ مردادماه موکول کردیم. علاقهمندان به عضویت در این ارکستر میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمى ارکستر پایتخت www.paytakht.۵khat.com مراجعه نموده و براى ثبتنام با شماره ٨٨٠٣٣٨٥٢ تماس حاصل نمایند.
قسمت پنجم روشنا با سنتورنوازی «پویا سرایی»
پویا سرایی حدود یکسال پیش پروژهای به نام «روشنا» را با موضوعیت بداههنوازی و تکنوازی موسیقی دستگاهی در فضای مجازی منتشر کرد و حالا پس از وقفهای چندماهه، قسمت پنجم از این پروژه موسیقایی را منتشر کرده است. این قسمت به بداهه نوازی در مایه ابوعطا اختصاص دارد.این آهنگساز و نوازنده سنتور در این باره میگوید: «مایه ابوعطا از اصیلترین مایههای موسیقی ایرانی است که متاسفانه در آثار معاصر تقریبا در حال حذف شدن است. بسیاری از سنتورنوازان در قدیم خوشخوانی یک ساز را در ابوعطانوازی با آن ساز میسنجیدند. خود مرحوم استاد پایور و تا حدی استاد مشکاتیان هم آثار قابلتوجهی در ابوعطا دارند.»او همچنین توضیح میدهد: «روند عام گرایی و مخاطب گرایی که بخش جدا نشدنی در موسیقی عامه پسند است و امروزه متاسفانه بهطور عمیق در میان موزیسینها و بهخصوص سنتورنوازان رسوخ کرده است، باعث شده تا فرمها و حتی مایههای موسیقی کلاسیک ایرانی تقریبا فراموش شوند. مشابهت مایه ابوعطا به نوا و در مواردی با شور، اصلیترین دلیل برای دشواری بداهه نوازی در مایه ابوعطا است.»
ارسال نظر