تامین حقوق مصرف کنندگان، زیر بنای اهداف ماتریس
هلدینگ صنایع الکترونیک مجتمع تولیدی ماتریس موفق به اخذ تندیس رعایت حقوق مصرف کننده شد و به دریافت گواهینامه مدافع حقوق مصرف کننده نایل آمد.
مجتمع تولیدی ماتریس به تولید محصولات های تک و ملزومات رایانه اشتغال دارد و به لطف تولید و عرضه محصولاتی منطبق با دانش روز دنیا، فروش محصولات به قیمت رقابتی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب توانسته جای خود را در بازار باز کند.
مدیرعامل هلدینگ ماتریس به واسطه این موفقیت در مصاحبه با دنیای اقتصاد از برنامه های آینده این مجموعه و موانع پیش روی این شرکت می گوید.
ماتریس در حالی توانسته علاقمندان دنیای دیجیتال را به خود جذب کند که واردات انبوه و بی رویه ادوات رایانه ای فضا را برای رقابت تولیدکنندگان وطنی با شرکت های رقیب به خصوص چینی ها تنگ کرده است.
آقای مدیرعامل ابتدا بگویید چطور شد ماتریس موفق به اخذ تندیس حمایت از حقوق مصرف کننده شد؟
این تندیس همانطور که از نامش پیداست به شرکت های تولیدی و خدماتی اختصاص می یابد که به خواست مشتریان توجه کافی نشان دهند و حافظ منافع و مصالح مصرف کنندگان باشند.
فروش آغاز تعهد است. در تمامی دنیا روال متعارف همین است که وقتی کالایی عرضه می شود تولیدکننده خود را ملزم به پشتیبانی از خریدار می بیند و در واقع ارائه خدمات پس از فروش جزیی از روند بازاریابی تلقی می شود.
ماتریس سعی کرده با ارائه خدمات پس از فروش مطلوب نظر خریداران را جلب کند و اخذ نشان اخیر نشان می دهد در این زمینه موفق بوده است و با جرات می توان گفت که ماتریس تنها شرکتی می باشد که تمامی قطعات یدکی برای تمامی مدلهای لپ تاپ را دارد و آماده ارائه خدمات و سرویس به مصرف کنندگان عزیز می باشد و به بهانه های واهی از جمله نوسانات برق و عدم استفاده صحیح توسط مصرف کننده و عدم وجود کارت گارانتی و غیره از ارائه خدمات به مشتریان عزیز سرباز نمی‌زند.
چه پیشنهادی برای مصرف کنندگان عزیز دارید؟
مشکلات عمده مصرف کنندگان عزیز با توجه به عدم داشتن اطلاعات فنی کافی عموما کالاهای از رده خارج دنیا است که در ایران با قیمت های پائین فروخته می شوند و آنها را با کالاهای به روز و ۲۰۱۴ مقایسه می‌کنند.
می توانید مثالی بزنید؟
برای مثال کارت گرافیک ۱GiG مدت زیادی است که تولید نمی‌شود چون قدرت کارت گرافیک CPU از خود VGA ۱GiG موجود در NB بالاتر است. یا مثالی دیگر وقتی در سال ۲۰۱۴ CPU HSW تولید می شود که سرعتی قابل توجه و بالاتر از مدلهای قدیمی دارد ،که بعضا مصرف کنندگان کالاهای لپ تاپ های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ را با مدلهای جدید مقایسه می کنند یعنی تفاوت sandy , ivy را با HSW متوجه نمی شوند که باعث می‌شود به اشتباه تصور کنند که کالای با قیمت مناسب خرید کرده‌اند در صورتی که کالای خریداری شده از رده خارج بوده و سودهای کلانی را به جیب سودجویان می رساند.