قطار بهره برداری از پروژه های عمرانی سرعت می گیرد
دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان گفت: درحالی که به دلیل وضعیت اقتصادی و رکود حاکم بر بازار معمولا در شهرهای کشور اتمام پروژه های نیمه تمام خود را در دستور کار قرار داده اند،ما سعی کرده ایم بر اساس میثاقی که با شهروندان اصفهان داریم،علاوه بر سرعت بخشیدن به پروژه های نیمه تمام ،پروژه های جدید را نیز در دستور کار قرار دهیم. وی با تاکید بر این که سعی کرده ایم با بهره برداری از پروژه های عمرانی در محلات،طعم شیرین خدمت را به مردم بچشانیم،اظهار کرد: باتوجه به سیاست های محله محوری در ارایه خدمات، احداث فرهنگسرای ملک الشعرا را در محله کساره با اعتباری بالغ بر 16میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون ریال در دستور کار قرار دادیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از سیاست های شهرداری برای بانوان ایجاد بانو کده ها وایجاد فرهنگسراها است عنوان کرد: در برنامه های سال آینده نیز پروژه های مهمی را برای بانوان در نظر گرفته ایم که حفظ سلامتی جسمی و روحی ،نشاط و آرامش از مهمترین ویژگی های این مراکز عمرانی خواهد بود. وی با اشاره به تاسیس ذکرخانه درمنطقه 8 شهرداری اصفهان تاکید کرد: امیدواریم با تاسیس این مراکز،زمینه فرهنگسازی اصیل ایرانی - اسلامی نیز فراهم شود و در آینده ای نزدیک شاهد توسعه این نوع از فرهنگ اصیل بشری باشیم.

شهرداراصفهان بابیان اینکه سبد پروژه های عمرانی شهرداری اصفهان بسیار متنوع است تصریح کرد: سعی کرده ایم پروژه های عمرانی وخدماتی را به موازات هم پیش ببریم و تمام تلاشمان این است که سرعت قطار خدمت رسانی به شهروندان در قالب راه اندازی پروژه های عمرانی کند نشود. وی همچنین به پروژه های دیگر در حال احداث شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: تکمیل ایستگاه های قطار شهری وتکمیل فاز های 2 و 3 خط اول قطار شهری با سرعت در حال پیشرفت می باشد و امیدواریم در آینده نزدیک فاز دوم خط اول قطار شهری ودر دو سال آینده فاز سوم آن افتتاح شود. وی درپایان با اشاره به خصوصی شدن فرهنگسرای بانوان گفت:شهرداری اصفهان طی یک سری مطالعات کارشناسی به این نتیجه رسید که خصوصی سازی فرهنگسرا ها در ارایه خدمات بیشتر آن ها موثر است،لذا این اقدام را در دستور کار قرار داده تا بتواند خدمات بیشتری در زمینه اقدامات فرهنگی به شهروندان ارایه نماید.

بنا بر این گزارش، در مدیریت جدید شهری اصفهان هر هفته بهره برداری از یک پروژه شهری در دستور کار این مدیریت قرار داشت،که به دلیل حجم زیاد پروژه های عمرانی عملا هر هفته از تعداد بیشتری پروژه عمرانی،فرهنگی و خدماتی بهره برداری می شود.