دنیای اقتصاد: یک عضو اتاق اصفهان در دومین جلسه کمیته بررسی هیات های اعزامی تجاری استان اصفهان، با اشاره به اینکه بازرگانان ایرانی در گفتگو با هیات های تجاری خارجی باید آمادگی روان شناختی از هیات ها و کشور داشته باشند، اظهار داشت: پس از امضای برجام بین ایران و کشورهای 5+1، هیات های تجاری متعددی به ایران سفر کردند و این در حالی بود که آمادگی پذیرش آنان را نداشتیم. وی خواستار تهیه و تنظیم آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد از هیات های تجاری خارجی که قصد ورود به استان اصفهان را دارند، شد و افزود: متاسفانه آمار دقیق اطلاعات اقتصادی از تعاملات تجاری ایران با کشورهای اعزام کننده هیات های تجاری ارایه نمی شود تا بر اساس آن بازرگانان بتوانند در میزهای مذاکره از آنان استفاده کنند.

جباری خواستار افزایش توان فنی و حرفه ای تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی در میزهای مذاکره با همتایان خارجی شد و بیان داشت: برای این موضوع باید همایش ها و دوره های آموزشی به روز برای فعالان اقتصادی برگزار شود. رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان، تاکید کرد: فعالان اقتصادی باید هدف مشخصی از مذاکره با هیات های تجاری خارجی داشته باشند و بر اساس اطلاعات قبلی به مذاکره بپردازند.

محمد مجیری قائم مقام سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه خواستار برگزاری جلسات هماهنگی قبل از حضور هیات های خارجی در اصفهان شد و گفت: هماهنگی بین بازرگانان ایرانی در میز مذاکره با همتایان خارجی می تواند به توسعه روابط تجاری خارجی استان کمک کند.
رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این جلسه گفت: برگزاری تورهای تجاری از کشورهای هدف و شرکت در نمایشگاه های تخصصی می تواند فعالان اقتصادی استان را در تعاملات بین المللی تجاری تقویت کند. وی خواستار شرکت هیات های تجاری خارجی در نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان شد و بیان داشت: سالانه ۲۰ نمایشگاه بین المللی در استان برگزار می شود که می تواند بخشی از برنامه بازدید هیات های تجاری خارجی از استان اصفهان باشد.

محسن ایروانی سرپرست دفترهماهنگی اموراقتصادی و بین الملل استانداری اصفهان در این جلسه خواستار هدف گذاری چند کشور برای تبادل هیات های تجاری برای استان اصفهان شد وگفت: این کشورها می تواند پایلوت تجاری استان اصفهان شود و با برنامه کوتاه مدت به هدف افزایش کمی و کیفی صادرات استان برسیم.
محسن یارمحمدیان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه گفت: در حوزه گردشگری 40 نمایشگاه در سطح جهان برگزار می شود که استان اصفهان 10 نمایشگاه را انتخاب و بر اساس آن هیات های تخصصی اعزام می شوند.