بلاتکلیفی تفاهم نامه  7 ماده ای در سال 92
مهدی ضابطی: بحث و تعیین قیمت گذاری شن و ماسه استان تهران باید در اختیار انجمن قرار گیرد
هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه کوهی استان تهران یک بار دیگر خواستار عملیاتی شدن تفاهم نامه ۷ ماده‌ای منعقده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران شد.
مهدی ضابطی رئیس هیئت مدیره انجمن شن و ماسه کوهی استان تهران که روز یکشنبه گذشته در معیت سایر اعضاء هیئت مدیره با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران دیدار کرده بود، در پایان این نشست طی گفت و گویی با بیان اینکه در پایان سال ۹۲ هنوز این تفاهم نامه ابلاغ نشده است گفت: معطل ماندن اجرای این تفاهم نامه و اختیاراتی که قرار بود به انجمن واگذار شود، اعضاء را در بلاتکلیفی قرار داده و برای تحقق برنامه های انجمن در سال ۹۳ قادر به تصمیم گیری نیستیم.
وی افزود: این وضعیت مانند بحث استفاده و نصب کمربند در خودروها است که با وجود هشدارهای پلیس برای به کارگیری این ابزار، متاسفانه تا زمانی که جرایم سنگین برای متخلفین اعمال نشده بود چندان مورد استفاده قرار نگرفت.
ضابطی تصریح کرد: شرایط موجود انجمن شن و ماسه استان تهران هم دقیقا همین حکایت را دارد و ما بدون ابلاغ تفاهم نامه و نداشتن اختیار تصمیم گیری در انجمن قادر به اعمال هیچ اقدام و حرکتی در جهت استیفای حقوق اعضاء نیستیم.
رئیس هیئت مدیره انجمن شن و ماسه مخلوط کوهی با اشاره به بحث اعمال قیمت گذاری یکسان برای انجمن های شن و ماسه آبرفتی و کوهی گفت: این قیمت گذاری عادلانه نیست و کوهی ها بایدبیشتر از آبرفتی ها قیمت گذاری شود.
ضابطی همچنین خاطر نشان ساخت: اصولا ما معتقدیم قیمت ها و نرخ گذاری شن و ماسه در استان تهران باید در اختیار انجمن قرار گیرد و با این اقدام ما خواهیم توانست با تثبیت و کنترل قیمت ها، هم شرایط بهتری را برای مصرف کنندگان فراهم نموده و هم به کمک دولت آمده و فضای رقابتی و قیمت گذاری عادلانه را اعمال کنیم.
او در عین حال از نتایج این نشست در آخرین روزهای سال ۹۲ اظهار رضایت کرد و یادآور شد: ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بار دیگر با قبول این نظریات و تعیین انجمن به عنوان مرجع قیمت گذاری مجددا حمایت خود را از عملیاتی شدن تفاهم نامه ۷ ماده ای اعلام و برای تسریع در ابلاغ آن قول مساعد داد.