برترین برند در تولید تجهیزات آشپزخانه در ایران
مهندس خشایار تهرانی مدیر کارخانجات فوکاساز ( نف) : طراحی و اجرای سیستم های آشپزخانه ای با اولویت نصب داخلی تا عرضه اقلام لوکس و با کیفیت اروپایی با 5 سال گارانتی در این مجموعه تولیدی انجام می شود
شرکت کارخانجات صنایع چوبی فوکاساز(نف) به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه تجهیزات و یراق آلات آشپزخانه ای در کشور همچنان در مسیر توسعه گام بر میدارد.
مهندس خشایار تهرانی، مدیر کارخانجات نف در دیدار مهندس یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تاسیسات تولیدی این شرکت در منطقه صنعتی کمرد جاجرود به تشریح پیشینه و عملکرد کنونی این واحد صنعتی موفق پرداخت.
فوکا فعالیت خود را در سال ۵۲ با عنوان صنایع مایا آغاز کرد و به واردات سیستم‌های آشپزخانه ای از برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی پرداخت و پس از مدتی با عقد توافقنامه با شرکت معتبر نف آلمان به عنوان نماینده منطقه ای این شرکت مشغول به کار شد.
احداث تاسیسات تولیدی جاجرود در سال ۸۰ و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نقطه عطف فعالیت های این شرکت بود که با هدف جلوگیری از انتقال ارز با مشارکت و سرمایه گذاری مشترک نف به بهره برداری رسید.
فوکا که همچنان در نوآوری در صنعت تجهیزات و یراق آلات آشپزخانه‌ای پیشتاز است علاوه بر حضور جدی درعرصه تولید، نمایندگی ۸ شرکت معتبر اروپایی را برعهده دارد که ۳ برند معتبر به نامهای KESSEBOHMER- GAGGENAU و NEFF است.
مهندس تهرانی با یادآوری اینکه داود تهرانی پدرش به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فعالیت خود را با احداث کارگاهی در قیامدشت شروع کرده بود از گسترش حوزه فعالیت شرکت در سال‌های اخیر می گوید که از طراحی و اجرای سیستم های آشپزخانه ای با اولویت نصب داخلی ( Built in Range ) تا عرضه اقلام لوکس و با کیفیت اروپایی مورد نیاز چون سینک، شیشه، لوازم برقی ( فر، گاز، یخچال) و ... را با ۵ سال گارانتی در بر می گیرد.
فعالیت گسترده نف برای ۶۰ نفر کارگر در کارخانه وبالغ بر ۳۵ نفردر قسمت مدیریت طراحی و نصب در دفتر مرکزی اشتغالزایی داشته است.
تاسیسات تولیدی شرکت در زمینی به مساحت۲۲۰۰ متر مربع و فضای سرپوشیده ای حدود ۴۸۰۰ متر مربع در ۳ طبقه قرار گرفته که در طبقه اول به مونتاژ، طبقه دوم به رنگ کاری و طبقه سوم به نجاری اختصاص یافته است. این شرکت همچنین یک واحد نمایشگاهی به مساحت ۷۲۰ متر مربع در بلوار آفریقا دارد که پاسخگوی مشتریان است.
مشکل اصلی فوکا (نف) سرمایه در گردش است. در شرایطی که این شرکت مواد اولیه را نقدا خریداری می‌کند و محصولات خود را با توجه به شرایط بازار به صورت شرایطی عرضه می کند درخواستی مبنی بر دریافت ۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش تقدیم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران کرده که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.
مهندس صادقی و هیات همراه در این دیدار با عملکرد و توانمندیهای فوکا آشنا شدند و دستورات لازم برای درخواست این واحد موفق صادر شد.