افتتاح دپارتمان کسب و کار و کارآفرینی در اصفهان

دنیای اقتصاد- دپارتمان کسب و کار و کارآفرینی، دپارتمان سلامت و دپارتمان نانوتکنولوژی در مرکز نساجی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با مشارکت بخش غیردولتی افتتاح شد. به مناسبت گرامی‌داشت هفته مهارت و ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف توسعه اشتغال پایدار، دپارتمان کسب و کار و کارآفرینی در مرکز شهید رجایی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد. مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای پایا در این مراسم گفت: در این دپارتمان افراد قبل از مهارت آموزی با استانداردهای آموزشی آشنا شده و سپس با مشاوره، استعدادیابی و رغبت سنجی به سمت دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای هدایت می‌شوند و در حین آموزش رهگیری و رصد شده تا به مرحله خود اشتغالی در چارچوب مشاغل خانگی، ‌تأسیس بنگاه‌های کسب و کار کوچک و یا تعاونی‌ها برسند. فریبا جوان افزود: تاکنون این آموزشگاه توانسته است بیش از ۲ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی را به علاقه‌مندان ارائه دهد که در مجموع ۴۰درصد از مهارت آموزان در حوزه مشاغل خانگی و ۳۰ درصد در حوزه تأسیس بنگاه‌های کوچک توانسته‌اند اشتغالزایی کنند. وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این دپارتمان برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های فروش محصولات، کارآفرینان، صاحبان کسب و کار و فروشگاه الکترونیکی محصولات مشاغل خانگی برای دارندگان این کسب و کارها است و افراد عضو در این باشگاه می‌توانند از این ویژگی‌ها بهره مند شوند.

افتتاح دپارتمان نانوتکنولوژی مرکز نساجی فنی و حرفه‌ای اصفهان

دپارتمان نانوتکنولوژی و فناوری‌های نانو با مشارکت بخش غیردولتی در مرکز آموزش‌های تخصصی صنایع نساجی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افتتاح شد. مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جابربن حیان گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته فناوری نانو به ‌منظور رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، تربیت نیروی انسانی مجرب برای صنایع جهت تولید و کنترل مواد اولیه به ‌منظور خودکفایی کشور، ایجاد فضای همکاری مشترک بین مراکز پژوهشی و صنایع در جهت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به‌منظور توسعه صحیح اقتصاد فناوری نانو از اهداف این دپارتمان است. قاسمی اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین چالش‌های توسعه فناوری نانو به‌عنوان یک رویکرد بین‌رشته‌ای، توسعه صحیح سرمایه انسانی متخصص است. اقتصاد نانو، نیازمند نوع جدیدی از کارکنان آموزش‌دیده حرفه‌ای است که ‌بتوانند نقش تمام نقش‌آفرینان حوزه علم، مهندسی، تحقیق و توسعه در این زمینه را مشخص کنند.

افتتاح دپارتمان سلامت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان

دپارتمان سلامت در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با مشارکت بخش غیردولتی افتتاح شد. ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در این مراسم گفت: اگر بتوانیم از طریق آموزش سلامت، این مهارت را بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و علاقه‌مندان این حوزه گسترش دهیم بسیاری از معضلات اجتماعی حل خواهد شد. همچنین مدیر آموزشگاه ماساژ یانا گفت: در راستای مهارت و اشتغالزایی از طریق آموزش صحیح و استاندارد مهارت ماساژ تاکنون این آموزشگاه توانسته برای ۶۰۰ نفر گواهینامه مهارت صادر که از این تعداد ۱۰۰ نفر نابینا بوده‌اند که در مجموع ۷ نفر نابینا و ۴۰ نفر عادی به اشتغال رسیده‌اند. مهنوش شیرانی افزود: استانداردهای آموزش شایستگی که حدود ۱۰ استاندارد است از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تدوین شد که این استانداردها شامل ماساژهای سویدی، آروماتراپی، سنگ، بسته گیاهی، شمع، ایرانی، بافت عمیق، تای سنتی و رفکسولوژیو شیاتسو است. وی افزود: دپارتمان سلامت از دو بخش تشکیل شده است، بخش اول آموزشگاه ماساژ یانا جهت آموزش ماساژ و درمان روح و روان افراد و بخش دوم کارگاه تخصصی آموزشی گل و گیاه شامل گیاهان تزئینی و گیاهان دارویی با هدف ارتقاء سلامت اجتماع پیش از درمان از طریق آموزش انجام می‌پذیرد.