لندرور تلفن همراه آفرود می‌سازد‌!

برخی انواع تلفن همراه ممکن است در بخش‌های دیگری از بازار با محصولاتی متفاوت حضور داشته باشند. برای مثال سامسونگ و ال‌جی لیست بلندی از محصولات خانگی را در شرکت‌های متعددی که دارند، تولید می‌کنند و در دنیای تلفن‌های همراه هم با قدرت عرض اندام می‌کنند. از رم لپ‌تاپ گرفته تا ماشین‌های لباسشویی در لیست محصولات تولیدی این شرکت‌ها قرار دارند اما حضور شرکت‌های خودرو‌ساز در لیست تولید‌کنندگان تلفن همراه موضوعی است که کمتر کسی انتظارش را دارد. اخیرا شرکت لندرور اعلام کرده است که قصد دارد در سال آینده تلفنی همراه و هوشمند را وارد بازار کند. شرکت انگلیسی لندرور همواره به خاطر خودروهای خاص و شاسی بلندش شهرت داشته است و امروزه تحت نظر شرکت هندی تاتا خودروهای جدیدش را وارد بازار می‌کند.

لندرور اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ اولین نمونه از این تلفن همراه را وارد بازار خواهد کرد و از اعلام جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرده است و مشخص نیست این تلفن همراه رخت کدام سیستم عامل را بر تن کرده است و با چه ویژگی‌هایی قصد دارد به رقابت با محصولات متنوع و پر قدرت داخل بازار بپردازد. این تصمیم لندرور در حالی گرفته شده است که فناوری‌های جدید در تلفن‌های همراه بسیار پیشرفته و پیچیده شده است و ورود رقیبی جدید در میان آنها نیاز به خلاقیت و نوآوری جدیدی دارد. هر چند ممکن است این تصمیم لندرور تبلیغاتی بوده یا در راستای ایجاد ارتباط بین تلفن همراه و خودرو مانند آنچه امروزه مرسوم شده است، باشد.

در چند سال اخیر کنترل وضعیت خودرو از طریق تلفن‌های همراه مانند چک کردن میزان سوخت، دمای داخلی، محل پارک یا مقدار شارژ باتری‌ها یا فرآیند شارژ شدن در خودروهای برقی میسر شده است یا در صورت همراه داشتن تلفن همراه مجهز به برنامه مخصوص این تلفن در نقش سوئیچ خودرو عمل می‌کند و با نزدیک شدن به آن درها به‌صورت خودکار باز شده یا می‌توانید موتور خودرو را روشن یا خاموش کنید و همچنین به افراد دیگر به‌صورت مجازی اجازه دسترسی به خودرو داده می‌شود. جالب است بدانیم در گذشته لندرور برای داشتن تلفنی همراه تلاش‌هایی انجام داده است.

مدل‌های لندرور S۱, S۲, S۳ را که ظاهری ساده و قدیمی دارد، این خودرو‌ساز در قالب همکاری با شرکت Sonim Technologies ساخته است که همراه خوبی برای سفرهای آفرود و ماجراجویانه بوده است. این تلفن‌های همراه در برابر آب و خاک و ضربه مقاومت داشته و برای استفاده در محیط‌های سخت ساخته شده است اما در اقدام جدید لندرور، هدف ساخت تلفنی هوشمند است که ممکن است به‌عنوان همراه و کمک راننده خودروهایش طراحی شود. به هر ترتیب باید منتظر شد و دید که لندرور این بار در ساخت تلفن همراه چه خلاقیتی به کار خواهد برد تا سفر با خودروهایش به مناطق دور‌دست و صعب‌العبور راحت‌تر از گذشته انجام شده و تسهیل یابد.