چالش های مدیریت چندگانه در مشهد

دنیای اقتصاد- مناظره خلیل موحدی، عضو شورای شهر مشهد و فعال سیاسی اصولگرا و مهدی عبایی عضو حزب اتحاد ملت و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خیام مشهد با عنوان «مدیریت چندگانه مشهد» هفته گذشته در مشهد برگزار شد. مهدی عبایی در ابتدای جلسه با تاکید بر رعایت اخلاق و انصاف در مقابل افکار مختلف جامعه از برخی رفتارهای خلاف قانون طی سال‌های گذشته و نمود آن لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد انتقاد کرد.

خلیل موحدی در ابتدای نشست با تاکید بر نقش پررنگ دانشجو در طول تاریخ ایران گفت: آیا دغدغه امروز دانشجویان باید برگزاری کنسرت و مجالس این چنینی باشد؟ وضعیت بیکاری جوانان و رکود اقتصادی و عدم رفع مشکلاتی مایه شرمساری است که جزء وعده‏های آقای روحانی بوده است. عبایی در واکنش به صحبت‎های موحدی گفت: آنچه مایه شرمساری است تبدیل شدن روز دانشجو به محفل جوک و جنگ شادی است. وی در ادامه با انتقاد از همواره به حاشیه راندن شدن مسأله کنسرت‎ها با بهانه اینکه به نظر امام جمعه شهر احترام گذاشته شود، گفت: اما آیا واقعا امام جمعه مشهد می‌تواند دخالتی در برگزاری کنسرت در این شهر داشته باشد؟ این سوالی است که باید به قانون رجوع کرد و البته که پاسخ قانون معلوم است. موحدی در پاسخ به صحبت‎های عبایی درباره نقش امام جمعه مشهد در برگزار نشدن کنسرت‎ها در این شهر گفت: هیچگاه نظر امام جمعه مشهد در باب برگزاری کنسرت دستور قانون نبوده است و تنها یک نظر شخصی است که ابراز شده است.

وی در ادامه با انتقاد از دولت و عدم تحقق وعده‎هایش به اقدامات دولت گذشته در تحقق مسکن مهر، لوله‎کشی آب جنوب کشور و بیمه روستاییان اشاره کرد و با اشاره به مذاکرات هسته‎ای، گفت: انتظار رفع تحریم‎ها از فردا اجرای برجام را داشتیم، انتظاری که تاکنون محقق نشده است. عبایی در واکنش به صحبت‎های موحدی با اشاره به اینکه همواره مسیر مذاکرات و جزئیات آن با نظر رهبری مطابقت داشته و تحت کنترل بوده است، گفت: در جامعه اخلاق‎مدار، هر فرد باید قدرت و توانایی نقد هر شخص حتی سران کشوری را هم داشته باشد؛ ما تا چه انداره به این مرحله نزدیک هستیم؟ وی در ادامه با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی حاصل مدیریت دولت گذشته، نقش قانون و احترام به آن در کشور را مهم دانست و گفت: قوا نباید به چارچوب‎های یکدیگر وارد شوند و اگر به قانون رجوع کنیم همه چیز مشخص است.