مهدی قانونی

پنج سال پیش شاید یکی از منتقدان ادامه حضور آقای خاص در رأس یکی از هیأت های ورزشی مهم دیار زنده رود بودیم. دلیل های منطقی و شرایط خاص آن زمان ایجاب می کرد که شاید تغییری در مجموعه هیأت فوتبال استان رخ دهد. آن روزهای پر التهاب ورزش اصفهان مثل چشم بر هم زدنی گذشت و امروز در آستانه برگزاری مجمع هیأت فوتبال استان اصفهان، شاهد آن هستیم که علی اکبر ابرقویی نژاد، خود به صورت داوطلبانه پشت به میزنشینی اش در اتاق زیرشیروانی سالن پیروزی پایان داده است.

اما نگاهی به حضور افرادی که طی این سال ها خود را برای حضور در هیأت فوتبال داوطلب کرده اند نشان می دهد که بهترین گزینه برای فوتبال این استان، شاید خود علی اکبر ابرقویی‌نژادی باشد که با دیدگاه سیاسی و مدیریتی اش توانسته بود هویتی به این هیأت ببخشد. بدون تردید سکوی پرشی که این سال ها فوتبال به افراد مختلف بخشیده است می تواند جایگاهی باشد که داوطلب های زیادی را به سمت خود بکشاند، به ویژه در اصفهانی که دو تیم ذوب آهن و سپاهان و شرایط خاص این دو تیم، وجود تیم های فوتسال قوی و تیم فوتبال ساحلی آبرومند می تواند در این برند سازی فردی کمک شایانی بکند. نکته قابل توجه در برگزاری مجمع هیات فوتبال آن بود که تا زمانی که نام علی اکبر ابرقویی نژاد به عنوان نامزد ادامه کار در هیأت فوتبال مطرح بود، کمتر کسی برای رقابت در این صحنه پا پیش می گذاشت و در دو انتخابات قبلی نیز همان معدود افرادی که نامزد تصدی این پست شده بودند، زمین و زمان را به هم دوختند که در کارزار انتخاب مغلوب بیرون آمده بودند.

اما وقتی خبر انصراف ابرقویی نژاد منتشر شد، عده بیشتری خواستند که خود را به این کارزار بکشانند، اما گفت و شنود های مدیرکل با فدراسیون فوتبال بی نتیجه ماند و تعویق و ثبت نام مجدد مسکوت ماند تا امروز محمد مجیری، عبدالرسول یزدی زاده، امیر مسعود هراتیان و عباس اخوان هر چهارنفر به یک میزان شانس حضور در هیات فوتبال را داشته باشند. مجیری و یزدی زاده که از دو هیات کشتی و دوومیدانی پا به مجمع عمومی گذاشته اند در مقابل با هراتیان که گفته می شود مورد حمایت ابرقویی نژاد و باشگاه سپاهان است و عباس اخوان که شاید همراهی پیشکسوتان را داشته باشد می توانند امروز از صندوق آرای مجمع بیرون بیایند.

تنیس زیر نور ماه

مسابقات تنیس خاکی جایزه بزرگ اصفهان یادواره مرحوم اصغر کازرونی با قهرمانی شاهین خالدان به پایان رسید. استقبال قابل توجهی که از دیدار فینال این مسابقات صورت گرفت مرکز نشینان فدراسیون تنیس را متعجب ساخته بود و این استقبال عمومی را به پای افزوده شدن به فراگیران این رشته در آینده ای نزدیک گذا شتند. اما اتفاقی در برگزاری فینال این رقابتها افتاد که نمی شود آن را به پای برگزار کنندگان گذاشت . در حالی که انبوه جمعیت شاهد تماشای فینال جذاب و زیبای تمام اصفهانی حمید نداف و شاهین خالدان بودند، پروژکتورهای مجموعه تنیس ۲۲ بهمن به ناگاه، خاموش شد تا این دیدار جذاب نیمه کاره بماند. اتفاقی که به خوبی نشان می دهد بی جهت نیست که استان اصفهان از لحاظ سخت افزاری در جایگاه بسیار پائینی از لحاظ سرانه ورزشی و سخت افزاری در حوزه اماکن ورزشی قرار دارد. نکته قابل توجه در برگزاری فینال جایزه بزرگ اصفهان آن بود که باشگاه تازه شکل گرفته داتیس اصفهان به عنوان برگزار کننده این مسابقات، ادامه دیدار فینال را در روز بعد و باز در حضور انبوه تماشاگران برگزار کرد و توانست میزبان خوبی برای تماشاگرانش باشد.

خط خوردن ذوب آهنی های تیم ملی

تیم فوتبال ذوب آهن در دو سال اخیر قهرمان جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور شده و توانست ، سوپرجام فوتبال باشگاههای کشور را از آن خود کند و طی این دو سال نیز همیشه با روند رو به رشد خود، در جایگاه شایسته ای در لیگ برترقرار داشته است و طبیعی است که این تیم نماینده ای در تیم ملی فوتبال داشته باشد. هر چند رشید مظاهری، احسان پهلوان و مرتضی تبریزی برای حضور در اردوی ایتالیا تیم ملی انتخاب شدند و این تیم را در این اردو همراهی کردند،‌ اما در بازگشت این سه بازیکن از لیست کی روش خارج شدند تا ذوب آهن هیچ نماینده ای در تیم ملی نداشته باشد و احسان حاج صفی تنها نماینده اصفهانی ها در تیم ملی باشد. نکته قابل توجه در این ارتباط به ویژه در خصوص رشید مظاهری دروازه بان سبزپوشان اصفهانی آن است که این بازیکن، طی دو سال اخیر درخشش و عملکرد قابل قبولی داشته و از لحاظ آماری نسبت به دیگر دروازه بانان لیگ برتری در رتبه نخست قرار داشته است و خط خوردن این دروازه بان از لیست تیم ملی، علامت تعجب بزرگی است. هر چند نمی توان منکر سلیقه و تفکر خاص مربیان شد، اما در پست دروازه بانی عملکرد ایشان قابل مقایسه و مشهود است و می توان با نگاهی به جایگاه این بازیکنان در تیم های خود، شرایط و آمادگی دروازه بانان را برای حضور در تیم ملی، مورد ارزیابی قرار داد.