10 نکته برای خرید مقرون‌به‌صرفه پوشاک زمستانی

مترجم: مریم رضایی

وارد زمستان شده‌ایم و سردترین روزها و شب‌های سال در انتظار ما است. از سوی دیگر، تبلیغات بی‌پایان کت و کاپشن و بوت و دیگر پوشاک گران‌قیمت زمستانی به ما هجوم آورده‌اند و فرزندانمان لباس‌های زمستانی جدیدی را از ما طلب می‌کنند که تا اوایل بهار بتوانند از آن استفاده کنند. در این شرایط، ممکن است هزینه نسبتا بالای تهیه پوشاک زمستانی برای خودتان و فرزندانتان، ذهنتان را درگیر کند. اما باید گفت نکته‌هایی وجود دارد که کمک می‌کند فشار زیادی بر بودجه خانوارتان تحمیل نشود. مهم‌ترین نکته این است که نیازها را بر خواسته‌ها اولویت دهید. چه از فروشگاه خرید می‌کنید و چه روی مبل خانه و با لپ‌تاپ، گزینه‌های خرید زیادی پیش‌روی شما هستند. در اینجا چند استراتژی برای خرید به‌صرفه ارائه می‌شود تا خودتان و خانواده‌تان در طول زمستان به‌روز، راحت و گرم باشید.

صندوق لباس‌ها را زیرورو کنید

بیشتر بچه‌ها همه نوع لباسی دارند که در کشو، کمد یا گوشه کناری افتاده و هنوز می‌توان از آنها استفاده کرد. لباس‌های موجود را بررسی کنید و مشخص کنید کدام لباس‌ها دورریختنی هستند و کدام لباس‌ها را می‌توان به بچه‌های کوچک‌تر داد. سپس لیست مکتوبی از اقلامی که هر یک از اعضای خانواده واقعا به آن نیاز دارد، تهیه کنید. خرید کردن بدون لیست، سریع‌ترین مسیر به سوی خرید اجناس غیرضروری و پشیمانی زودهنگام است.

ابتدا جست‌وجوی اینترنتی را شروع کنید

قبل از اینکه درگیر شلوغی‌های فروشگاه‌های بزرگ و دردسر پیدا کردن جای پارک شوید، چند ساعتی را صرف جست‌وجو در فروشگاه‌های آنلاین کنید و چیزهایی را که فکر می‌کنید مناسب است، ثبت کنید. می‌توانید فرزندان‌تان را هم درگیر این فرآیند کنید. این کار به آنها کمک می‌کند نیازهایشان را سازماندهی کنند. به علاوه، این کار به آنها می‌آموزد تنها به چیزهایی که نیاز دارند فکر کنند و تسلیم خریدهای غیرضروری تحریک‌آمیز در فروشگاه‌ها نشوند.

پیگیر فروش های ویژه‌ باشید

از آنجاکه رقابت بر سر پول‌های مشتریان تنگاتنگ شده، خرده‌فروش‌ها مجبورند به مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف از ترفند فروش ویژه استفاده کنند. بنابراین مناسبت‌هایی را که شامل این فروش های ویژه‌ می‌شوند پیگیری کنید یا فروشگاه‌هایی را که به مناسبت افتتاحیه خود تخفیف‌های قابل توجه در نظر می‌گیرند، شناسایی کنید.

مراقب خریدهای آنلاین باشید

خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معمولا ارزان‌تر است، اما مراقب هزینه‌های حمل بار باشید که جنسی که خریده‌اید گران‌تر از خرید از فروشگاه نشود. سعی کنید تا جایی که ممکن است فروشگاه‌های آنلاینی را پیدا کنید که ارسال کالای رایگان دارند یا در ازای خرید چند آیتم، هزینه ارسال کالا را نمی‌گیرند. اگر راه دیگری نداشتید، می‌توانید افرادی را در اطراف خود پیدا کنید که از همان فروشگاه جنسی خریده‌اند و اقلام خریداری شده را یکی کنید و سپس هزینه بار را تقسیم کنید تا خریدتان به‌صرفه شود.

قیمت‌ها را مقایسه کنید

چه به‌صورت اینترنتی خرید می‌کنید و چه از فروشگاه، قیمت کالای مورد نظر خود در فروشگاه‌های دیگر را هم بپرسید. این مقایسه باعث می‌شود گزینه ارزان‌تر را انتخاب کنید و در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید. مقایسه چند خرده‌فروشی بزرگ و مطرح در شهرتان اقدامی مناسب است. همچنین برای راحت‌تر شدن کارتان می‌توانید از تکنولوژی بهره بگیرید یا از دوستان و آشنایان اطلاع کسب کنید.

هر لباسی را در زمان مناسبش بخرید

هر نوع پوشاکی در زمان‌های مختلفی از سال مشمول فروش ویژه می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از این فروش های ویژه‌ حداکثر بهره را ببرید، زمان مناسب را برای خرید لباس مورد نظرتان انتخاب کنید. مثلا بوت‌ها معمولا در پایان زمستان به حراج گذاشته می‌شوند یا لباس‌های کتان نازک در پایان تابستان. اگر شرایط آب‌وهوا به شما اجازه می‌دهد، سعی کنید لباس‌های زمستانی را در ماه‌های آخر سال که حراج‌های زمستانی به اوج خود می‌رسند، خریداری کنید. اگر فرزندانتان اول فصل اصرار می‌کنند که لباسی را برایشان بخرید، به آنها بگویید بهتر است صبر کنند و ببینند چه چیزی بیشتر از همه مد شده، تا اینکه اول لباسی را بخرند و یک بار بپوشند و گوشه کمد رهایش کنند!

خرید لباس خودتان را به تعویق بیندازید

می‌توانید در ابتدای فصل که قیمت لباس‌های متناسب با آن فصل به اوج خود می‌رسد، برای خودتان و همسرتان فعلا لباسی خریداری نکنید و از لباس‌های قدیمی‌تر استفاده کنید. چون بر خلاف فرزندان که دوست دارند سریع‌تر لباس‌های جدید را بخرند و طبق مد پیش بروند، بزرگ‌ترها می‌توانند کمی صبر کنند و خرید لباس‌های جدید را به فصل حراجی‌ها موکول کنند.

استراتژی هدف صرفه‌جویی را فراموش نکنید

وقتی کت یا کاپشن زیبا و البته گرانی را می‌بینید که چشمتان را می‌گیرد، خودتان را توجیه می‌کنید که الان می‌توانم از پس هزینه آن برآیم. اما بهتر است تامل کنید. به خانه بروید و فکر کنید که واقعا به آن احتیاج دارید یا نه و سپس یک طرح صرفه‌جویی تنظیم کنید. یعنی مشخص کنید خرید این لباس معادل چه هزینه‌هایی است و آیا ارزش آن را دارد یا نه و اگر آن را نخرید با پولش چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

از نمایندگی‌های اصلی خرید کنید

نمایندگی‌های اصلی برندهای پوشاک چون مستقیم و بدون واسطه اجناس خود را از تولیدی به فروشگاه می‌آورند، آنها را با قیمت اصلی و پایین‌تر ارائه می‌کنند. برخی از آنها هم هنگام تغییر موجودی انبار خود، از تخفیف‌های یک روزه و لحظه‌ای استفاده می‌کنند. اگر کارت عضویت این فروشگاه‌ها را دارید، قبل از مراجعه در مورد این تخفیف‌های لحظه‌ای اطلاع کسب کنید. به فروشگا‌ه‌های پوشاک دست دوم هم فکر کنیداگر بودجه خانوار شما اجازه خرید لباس‌های زمستانی با قیمت بالا را نمی‌دهد، می‌توانید به فروشگاه‌های پوشاک دست دوم که لباس‌های سالم با قیمتی ارزان‌تر ارائه می‌دهند، سری بزنید.

10 نکته برای خرید مقرون‌به‌صرفه پوشاک زمستانی

10 نکته برای خرید مقرون‌به‌صرفه پوشاک زمستانی