اکران مستند زندگی حسین محجوبی - ۱ خرداد ۹۳
حسین محجوبی متولد سال ۱۳۰۹ لاهیجان و از چهره‌های بین‌المللی هنر نقاشی ایران است. او در سال ۱۳۲۹ به کمک دکترمحمدعلى مجتهدى براى ادامه تحصیلات متوسطه به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در سال ۱۳۳۸ در رشته معماری فضای سبز از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.از جمله کارهای ماندگار او در زمینه رشته تحصیلی‌اش، طراحی پارک ساعی تهران است. فیلم مستند «دلواپس در ختان بوم» که روایت زندگی استاد حسین محجوبی نقاش برجسته معاصر است، همزمان با هشتادوچهار سالگی این هنرمند اکران می‌شود. این فیلم در 3 سال فیلمبرداری شده است و کل زندگی استاد از کودکی تا امروز را روایت می‌کند.در این فیلم با هنرمندانی همچون ایران درودی، کامران عدل، علی اکبر صادقی، جلال ستاری، جواد مجابی، خسروسینایی و خانواده محجوبی مصاحبه شده است و هر کدام گوشه‌ای از فعالیت‌های هنری استاد را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.
در بخشی از این اثر حسین محجوبی به روایت زندگی خودش می‌پردازد و همچنین آرشیو فیلم‌های قدیمی او و دوره‌های مختلف نقاشی‌های این هنرمند به تصویر کشیده شده است.
در این فیلم مستند بخشی دیگر از فعالیت‌های محجوبی که طراحی پارک‌هایی همچون ساعی، ملت و نیاوران است هم مورد توجه قرار گرفته تا مخاطب با ویژگی‌های مختلف هنرمند آشنایی پیدا کند؛ ضمن اینکه سعی شده در 52 دقیقه زوایای مختلف زندگی یک هنرمند روایت شود.
مراسم اکران و نقد و بررسی «دلواپس در ختان بوم» فردا جمعه دوم خرداد از ساعت ۴ عصر برگزار می‌شود و همزمان نمایشگاهی از دوره‌های مختلف نقاشی‌های محجوبی هم در این موزه به نمایش درمی‌آید. این برنامه باهمکاری نگارخانه آشیان نقش و مدرسه تبلیغات ایده برگزار می‌شود.