بخشی از بودجه پژوهشی به دلیل  ارسال دیرهنگام طرح ها محقق نشد
دنیای اقتصاد- استاندار خراسان رضوی گفت: بخش قابل توجهی از بودجه ۷.۵ میلیارد تومانی تخصیصی دستگاه‌های استان به موضوع پژوهش در سال گذشته جذب شد و بخشی از بودجه به دلیل ارسال دیرهنگام طرح‌ها محقق نشد. علیرضا رشیدیان در بازدید از نمایشگاه پژوهش استان به خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه امسال به لحاظ کمی و کیفی دارای ویژگی‌هایی بود که باعث رونق و شور بیشتر آن شد.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر با وجود منابع مالی خوب در بانک‌ها سود تسهیلات بانکی برای کارهای پژوهشی مناسب نیست، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم سود بانک‌ها برای انجام امور پژوهشی را کاهش دهیم.
رشیدیان درباره تخصیص بودجه یک تا سه درصدی دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام امور پژوهشی گفت: سال گذشته مبلغی بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص داده شد و از این بودجه تنها رقم بسیار پایینی به دلیل ارسال دیر هنگام برخی طرح‌ها به تهران محقق نشد.
سود تسهیلات بانکی کاهش یابد
به گزارش ایرنا، رشیدیان گفت: باید با حمایت بیشتر از طرحهای تحقیقاتی و پرداخت تسهیلات، این طرحها به پژوه های عملیاتی و سود آور تبدیل شوند. وی زمان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خراسان رضوی را کم دانست و یادآورشد: باید با افزایش زمان برپایی این نمایشگاه و اطلاع‌رسانی بیشتر، زمینه بازدید از مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی فراهم شود و از ایده‌های محققان و دست‌اندرکاران آنها برای برپایی هر چه بهتر این نمایشگاه و بخش پژوهش بهره گرفته شود.
رشیدیان با اشاره به شور و نشاط حاکم بر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه توانمندی‌ها و اقدامات و طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های گوناگون از جمله آب ، برق، نان، صنعت و غیره را در کنار هم گرد آورده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: ارائه پژوهش‌های نوین و طرح‌‎های مبتکرانه دانش‌آموزان دبستانی در کنار سایر مقاطع تحصیلی و دانشگاهی در این نمایشگاه و ورود این قشر به فعالیت‌های پژوهشی ارزشمند و موجب مسرت است. وی یادآورشد: پژوهشگران دبستانی در این مقطع سنی با ضریب هوشی خوب می‌توانند در در مسیر توسعه و پیشرفت خراسان رضوی و کشور نقش‌آفرین باشند.
محمد عباسپور، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی نیز گفت: امسال ۲۵۰ میلیارد ریال برای انجام فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی چهار دانشگاه بزرگ این استان در نظر گرفته شده که این نشانگر افزایش توجه دولت به این بخش است.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی با حضور 170 شرکت و بخش فعال مرتبط با سازمانها و نهادها و دستگاههای اجرایی 23 تا 26 دیماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد علاقه مندان دایر بود.