مدیران دولتی برای نامزدی انتخابات مجلس استعفاء دهند
دنیای اقتصاد: استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی با اشاره به موضوع انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت : مدیرانی که قصد دارند برای انتخابات سال آینده نامزد شوند ،باید ازاول اسفند استعفا دهند. علیرضا رشیدیان با اشاره به تاکید وزیر کشور بی طرفی و پرهیز از ورود بخش های دولتی به فعالیت های انتخاباتی گفت : با توجه به مسوولیت دستگاه های اجرایی در انتخابات باید به گونه ای عمل شود که ازهر گونه جایگاه ظن و تهمت نسبت به استفاده از دستگاه ها و خدمات دولتی به نفع یک گروه و کاندیدا پرهیز شود.
رشیدیان بر ضرورت بی طرفی دستگاه های دولتی به‌ویژه استانداری و فرمانداری ها در مساله انتخابات تاکید کرد.

نارضایتی رهبر انقلاب
از عملکرد مسئولان در مقابله با فساد
رشیدیان در این جلسه با اشاره به اصل مقابله جدی و عملی با مظاهر فساد اداری و مالی، خواستار دقت مدیران دستگاه های مختلف به این موضوع شد و افزود : توجه ، پیگیری ، نظارت و بازرسی مدیران و مد نظر داشتن فرمان هشت ماده مقام معظم رهبری در این زمینه باید ملاک عمل باشد.وی عنوان کرد : علاوه بر دستگاه های نظارتی و بازرسی ، مردم بهترین قاضی برای عملکرد ما هستند و بر مدیران و مسوولان نظارت دارند.
رشیدیان با اشاره به فرمان هشت ماده رهبر معظم انقلاب در بحث مقابله با فساد گفت : این پی نوشت نشان می دهد که رهبر انقلاب از عملکرد ما در مقابله با فساد راضی نیستند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : از جمله مصادیق نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب هم مبارزه جهادی با مظاهر فساد در دستگاه های اجرایی است که امیدواریم با عملکرد دقیق و نظارت مطلوب روز به روز بیشتر شاهد سلامت اداری باشیم.وی در ادامه با اشاره به وضعیت لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: تحریم ها و جنگ نفت نشان داد که باید تا حد امکان از وابستگی بودجه به نفت کاسته شود و لازمه قطع این وابستگی ، افزایش درآمدهای دولت و کشور از جمله مالیات است .
رشیدیان با بیان اینکه این موضوع به مفهوم فشار بیشتر به بخش تولید و یا کارمندان نیست ، افزود : باید با گسترش تولید ،اشتغال و توسعه صادرات و در مجموع تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب شکل گیرد وبدین منظور باید همه مدیران حوزه تولید و اشتغال نسبت به سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی توجه کنند.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد : باید با گسترش تولید و تمرکز بر صادرات تمام دستگاه های ذی ربط براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل و برنامه ریزی کنند.

لزوم جذب به موقع اعتبارات باقی مانده دستگاه ها
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در بحث بودجه های باقی مانده در حساب دستگاه های اجرایی به آنان تذکر داد و تصریح کرد : دستگاه هایی که در جذب اعتبارات تخصیصی مشکل یا ضعف داشته باشند ، در تخصیص های بعدی اعتبارات ملاک عمل قرار می گیرد.
استاندار تاکید کرد : دستگاه ها بر اساس برنامه نسبت به جذب اعتبارات موجود اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی ستاد خدمات سفر توسط دولت به استان ها گفت : فرمانداران و مدیران استان هر چه سریع تر نسبت به فعال کردن این ستادها با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال اقدام کنند.وی گفت: شهرداری های استان هم برای ارائه برنامه ای مطلوب و عملکردی قابل قبول در خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی برنامه ریزی کنند.
رشیدیان تاکید کرد : دستگاه ها ، پروژه ها و نیز تعمیرات و تغییرات در سطح شهرها بویژه مشهد را هر چه سریعتر به انجام رسانده و برای روزهای پایانی سال نگذارند تا خدمات رسانی به مسافران در شرایط بهتر و با سهولت بیشتری انجام شود.

ضرورت اسکان مدیران در محل های خدمت خود
از دیگر موضوعات مورد تاکید استاندار در جلسه شورای اداری سکونت و حضور مدیران استان در حوزه خدمتی خود بود.
رشیدیان عنوان کرد : بر اساس اطلاعات تقریبا مدیران استان در حوزه های خدمتی خود حضور وسکونت دارند اما اگر مواردی غیر آن است باید به طور قطع محل خدمت خود سکونت یابد و این یک دستورالعمل اداری است که باید اجرا شود.