شکست پروژه احیای پیام؟
دنیای اقتصاد: خداحافظی اینستاگرامی پیام صادقیان از فوتبال باعث شد تا امیدها برای احیای دوباره بازیکن ساخته و پرداخته ذوب‌آهن و ستاره پیشین پرسپولیس رنگ ببازد.

پیام صادقیان که دست‌پرورده تمام و کمال ذوب‌آهن به حساب می‌آمد در دشوارترین روزهای تاریخ باشگاه و درست در شرایطی که تیم اصفهانی بیشترین نیاز را به او داشت، ساز جدایی را کوک کرد. شاید خیلی‌ها هنوز به خاطر داشته باشند که در همان روزهایی که ذوب‌آهن در آستانه پلی‌آف لیگ برتر قرار داشت و خطر سقوط به دسته پایین‌تر را به شکلی جدی احساس می‌کرد با یک مشکل مهم حاشیه‌ای نیز دست و پنجه نرم می کرد و آن چیزی نبود جز مدارا با صادقیان که در آن مقطع حساس بنا را بر ناسازگاری گذاشته بود.

برای پیام که آن روزها به شدت هوای رفتن به پرسپولیس را در سر داشت ظاهراً دیگر خیلی مهم نبود باشگاهی که تمام نوجوانی و جوانی‌اش را در آن سپری کرده چه سرانجامی پیدا می‌کند. اذیت کردن‌های پیام آنقدر ادامه پیدا کرد که دست آخر فرهاد کاظمی به طور کامل قید او را زد و ترجیح داد تا تیم را بدون حضور این بازیکن بااستعداد اما ناآرام آماده آوردگاه مهم پلی‌آف کند. بماند که خود او هم در نهایت ماندنی نشد.

پیام بالاخره به آرزویش رسید و پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و خیلی زود به ستاره این تیم پرطرفدار بدل شد و آنقدر به درخشش ادامه داد که در مقطعی ستاره اول فوتبال ایران لقب گرفت. این دوران خوش اما دیری نپایید و دومین فصل حضور او در پرسپولیس با انواع و اقسام حاشیه‌ها همراه شد. در پایان فصلی که بخش مهمی از آن با محرومیت گذشت راه صادقیان و پرسپولیس در شرایطی از هم جدا شد که بسیاری از هواداران از این اتفاق خوشحال بودند. قرار بود تا هافبک سابق ذوب‌آهن در تیم کم‌طرفدار نفت تهران و زیر نظر سرمربی سابقش در تیم ملی امید احیا شده و به همان پیام ستاره بدل شود. با وجود نیمکت‌نشینی صادقیان در مقاطعی از فصل همچنان این امیدواری وجود داشت که این اتفاق بیفتد.

انتشار یک پست اینستاگرامی عجیب و غریب و اعلام ناگهانی خداحافظی از فوتبال اما همه معادلات را به هم زد به گونه‌ای که امروز و با سپری شدن نیمی از فصل می‌توان گفت که پروژه احیای پیام در نفت شکست خورده است. البته که کسی خداحافظی صادقیان از فوتبال را جدی نگرفته اما همین رفتار احساسی و عجولانه به خوبی نشان می‌دهد که محصول آکادمی ذوب‌آهن هنوز برای بدل شدن به یک بازیکن آرام و به دور از حاشیه کار دارد.