فولاد مبارکه یکی از محورهای  اقتصاد مقاومتی  است

دنیای اقتصاد- آیت‌الله مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت اصفهان در دیدار با مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن قدردانی از کارکنان این شرکت ، گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان محور اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است . وی افزود: مدت زیادی بود می‌خواستم از قطب فولاد کشور بازدیدی داشته باشم که به حمدا... در این ایام مبارک دهه کرامت که متعلق به آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) است توفیق پیدا نمودم از این شرکت بازدیدی داشته باشم. از همین‌جا فرصت را غنیمت شمرده و دست همه کارکنان عزیزی که در قسمت‌های مختلف این شرکت و شرکت‌های اقماری فولاد مبارکه کار و تلاش می نمایند را می فشارم و تشکر قلبی خودم را ابراز می نمایم. امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح نمود: امسال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شد که در این خصوص فولاد مبارکه می‌تواند نقش بسزایی داشته و کشور را در قطع وابستگی به نفت کمک نماید.

اگر مقایسه ای بین ایران و عربستان داشته باشیم متوجه می‌شویم اگر اقتصاد ما مثل عربستان فقط به نفت وابسته بود با کاهش قیمت نفت در جهان ما نیز مثل این کشور دچار بحران می‌شدیم ولی چون اقتصاد ما تنوع زیادی درزمینه های مختلف دارد می توانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم و در این راه یکی از این شرکت‌ها، فولاد مبارکه است که در این زمینه می‌تواند سهم بزرگی را در اقتصاد مقاومتی ایفا نماید. وی دو راه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی توصیه نموده و ابراز داشت: یکی این‌که تمام کارکنان فولاد دست‌به‌دست هم دهند و تولید را ازنظر کمی و کیفی بالا ببرند و با کسب دانش لازم پرچم جمهوری اسلامی را در سراسر دنیا به اهتزاز درآورند و دیگر این‌که دقت بشود هیچ‌گونه خلاف شرع در هیچ بخشی انجام نشود . هر کس در فولاد مبارکه وظیفه دارد در جهت اصلاح امور و اشکالات از حضور روحانیت به‌عنوان دیده بان انطباق کارکرد شرکت با مسائل شرعی بهره ببرد . بنابراین در همه مجموعه‌ها انطباق کار اجرایی با مسائل شرعی باید برقرار باشد و خوشبختانه در شرکت فولاد مبارکه این امر برقرار می‌باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: برای ما و کشور یک افتخار است که کارکنان فولاد مبارکه همه به نحوی از مؤثرین افراد در انقلاب و در نظام چه ازلحاظ سابقه جبهه، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ... بوده‌اند و از مجموعه ای با این افتخارات انتظاری جزء این نمی‌توان داشت. وی با تأکید بر این موضع که علاوه بر پیشبرد اهداف شرکت به‌موازات آن باید نیازهای معنوی کارکنان نیز تقویت شود، گفت: این موضوع وظیفه روحانیت محترم شرکت است که مرتب در جهت تقویت ایمان، تهذیب اخلاق و احکام شرعی کارکنان تلاش نمایند. امام‌جمعه موقت اصفهان در جمع نمازگزاران شرکت فولاد مبارکه نیز با اشاره به نیاز جسمانی و روحی انسان‌ها، گفت: نیاز جسمی بستر می‌خواهد و نیازهای روحی بصیرت. نیاز جسمی را عمدتا خوراک، لباس، مسکن، ازدواج، تفریح و خواب معرفی نموده اند ولی آیا توجه کرده‌اید نیاز روحی ما چیست؟ نیازهای روحی انسان‌ها، ایمان، اخلاق و احکام است که توصیه می‌کنم به این نیازها توجه خاص داشته باشید و مواظب باشید خود و خانواده‌هایتان از آن غافل نشوید. آیت‌الله مهدوی در پایان ابراز داشت: امیداست در آینده شاهد درخشش‌های بیشتری از این شرکت باشیم و عملکرد این شرکت به‌عنوان مولود انقلاب برای سایر مجموعه‌ها یک الگو باشد. در جریان این دیدار ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، با حضور در مزار شهدای گمنام به خاک سپرده‌شده در شرکت، یاد و خاطره این شهیدان گرامی داشته شد.