دنیای اقتصاد- استاندار خراسان رضوی در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران در مشهد از برپایی نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در سال 2017 خبر داد و بر توسعه فرهنگ استان تاکید کرد.
استاندار در مراسم گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ناشران در مشهد، برپایی نمایشگاه کتاب را در توسعه فرهنگ جامعه، کلیدی توصیف کرد و گفت: پاسداری از فرهنگ غنی خراسان رضوی به سبب حضور امام رضا(ع) می‌تواند استان را به قطب فرهنگی کشور تبدیل کند و خاستگاه فرهنگ رضوی شده و این فرهنگ را به کشورهای دیگر صادر کند.
علیرضا رشیدیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «واجب‌تر از کتابخوان کردن مردم این است که استعدادهای نویسندگی را شناسایی کرده و پرورش دهیم»، افزود: شناسایی و حمایت و پرورش فرهیختگان در تولید و تالیف آثار فرهنگی و ادبی نقشی بی‌بدیل دارد.

وی بر ضرورت توسعه کمی و کیفی نمایشگاه کتاب تاکید و تصریح کرد: امید است در سال 2017 که مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شده است، بتوانیم نمایشگاه ناشرین جهان اسلام را در مشهد برگزار کنیم.
استاندار خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه را زمینه‌ساز آشتی نسل جوان با مقوله کتاب و کتابخوانی دانست و ابراز امیداواری کرد با محقق شدن اهداف برپایی نمایشگاه، انگیزه مولفان و ناشران برای ارائه آثار جدید و فاخر به بازار کتاب بیشتر شود.