اولین ویترین رونمایی از اقتصاد ایران
دریک ارزیابی کلی می توان گفت نمایشگاه موفق، نمایشگاهی است که در آن شاهد تعدد انعقاد تفاهم نامه و همچنین تامین مالی برای برای شرکت کنندگان باشیم. به مناسبت برگزاری هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در منطقه آزاد کیش، با سرپرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، به گفت و گو نشستیم که مشروح آن را می خوانید:
رامین افشاری این مطلب را در گفت وگو با دنیای اقتصاد بیان کرد وگفت: سال گذشته استقبال خوبی از نمایشگاه شد، اما نمایشگاه امسال بسیار پر رونق تر از سال قبل چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی برگزار خواهد شد، چرا که امسال شاهد حضور شرکتهای بیشتری در این نمایشگاه هستیم و کلیه فضاهای نمایشگاهی امسال برای اولین بار درگیر شده است.سر پرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اشاره به رشد کمی نمایشگاه ‌های مذکور افزود: یکی از دلایل رشد کمی نمایشگاه در سال ۹۴ تلفیق این نمایشگاه‌ها با اولین همایش اقتصاد ایران در پساتحریم است که این خود باعث حضور شرکت‌ها و رونق بیشتر این نمایشگاه ها شده است.

افشاری خاطرنشان کرد: کشور درگیر رکود اقتصادی طولانی مدت بوده است که می توان یکی از دلایل آن را تحریم ها دانست. در همین راستا پروژه‌های ساخت و ساز جزیره کیش با مشکلات عدیده‌ای از جمله تامین منابع مالی روبه‌رو بوده است. با این حال امیدوارم در این نمایشگا‌ه‌ها بخش خصوصی و پروژه‌های آنها به خوبی معرفی و عرضه شوند. سال گذشته هم نمایشگاه دستاوردهای خوبی جهت تامین منابع مالی داشت که امیدواریم با توجه به مذاکرات ۱+۵ امسال شاهد رونمایی از اولین ویترین اقتصاد ایران باشیم.

وی به حضور بانک‌ها، بیمه ها و اکثر فعالان عرصه اقتصادی در حوزه بورس اشاره کرد و افزود: این اولین بار است که پس از مذاکرات، کشور های خارجی می توانند در این نمایشگاه با فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های بانک، بیمه و بورس آشنا شوند.سرپرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ضمن اشاره به سیاست های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: منطقه آزاد کیش دو سرفصل را در برنامه های خود دنبال می کند: نخست بحث گردشگری است که شامل گردشگری سلامت، علمی، تفریحی و گردشگری همایش‌ها و مناسبت‌هاست و دومین سرفصل برنامه‌های سازمان، تجارت است. برنامه گردشگری، همایش‌ها و مناسبت‌ها مربوط به زمانی است که با توجه به خوب بودن آب و هوای جزیره کیش، حضور گردشگران به دلیل نبودن ایام تعطیلات کمرنگ تر از دیگر ایام سال است.