حضور 346 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن خراسان رضوی
دنیای اقتصاد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از حضور 346 شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی استان در دی ماه امسال خبر داد. گنابادی‌نژاد با بیان اینکه «مدیریت جهادی با تمسک به قرآن کریم» شعار مسابقات قرآن امسال استان است، گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات در مقطع بزرگسالان از 8 تا 11 دی ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: ۱۵۷ نفر از برادران و ۱۸۹ نفر از بانوان شرکت‌کننده در این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت، ترتیل و مفاهیم با هم به رقابت می‌پردازند.
گنابادی‌نژاد همچنین با اشاره به آمار افراد ثبت‌نام کننده در بخش شکوفه‌ها و بزرگسالان مسابقات قرآن استان، گفت: در این دوره 278 هزار و 883 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که121 هزار و 90 نفر برادران و 166 هزار و 793 نفر بانوان هستند. ثبت‌نام بخش شکوفه‌ها همچنان ادامه دارد. وی افزود: زیارت حرم مطهر رضوی به صورت روزانه، برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعات بصیرت، ولایت و مهدویت در محل اسکان، برگزاری مسابقات فرهنگی، بازدید از موزه های حرم مطهر رضوی، برپایی نمایشگاهی از دست‌آوردها و فعالیت‌های قرآنی اداره کل اوقاف استان، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در محل برگزاری مسابقات خواهران و برگزاری مسابقات ورزشی در محل اسکان از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای شرکت‌کنندگان دراین دوره مسابقات قرآنی است.مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در این دوره از مسابقات از دانش آموزان نخبه قرآنی، جلسات قرآنی سطح شهر و پیشکسوتان قرآنی دعوت شده تا در محل برگزاری مسابقات شرکت کنند. وی با بیان اینکه 20 استاد برجسته داوری این مسابقات را برعهده دارند، افزود: 10 نفر از این اساتید از سطح استان خراسان رضوی و 10 نفر از استان‌های تهران، اصفهان، گیلان و مرکزی هستند.وی اظهار کرد: 25 محفل انس با قرآن کریم در حاشیه برگزاری مسابقات در «مساجد»، « حسیینیه ها» و «امامزادگان سطح شهر ، حاشیه شهر و روستاهای اطراف با حضور قاریان و حافظان ممتاز بین المللی بزرگ سالان و نوجوانان همچون استادان حمید شاکر نژاد، محمد جواد کاشفی، سید جواد حسینی و رضا عابدینی زاده مهدی حسنی، سید محمد صادق حسینی، علیرضا اسحقی و دیگر قاریان و حافظان برگزار می شود.