جواب قاطعانه‌ای به آنها می‌دهیم

دنیای اقتصاد: مدیرعامل ذوب آهن می‌گوید کشورهای عربی و به خصوص عربستان با مانور دادن بر مسائل فوتبالی به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت خود هستند.

سعید آذری، در مورد حاشیه سازی برخی کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس در روز‌های گذشته تاکید کرد: بر اساس قوانین فیفا و AFC چنین مسائلی در ورزش جایی ندارد و نباید مطرح شود. ورزش عرصه بازی جوانمردانه است و مسائل سیاسی تعریفی در آن ندارد. ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه خاور میانه است و کشورهای منطقه باید افتخار کنند که در چنین کشوری بازی کنند. ایران مهد آزاداندیشی و تمدن است.

وی صحبت‌های عربستانی‌ها را فرار رو به جلو دانست و افزود: کشورهای عربی در سال‌های گذشته از لحاظ ورزشی به توفیق آنچنانی‌ دست نیافته‌اند و طرح این مسائل انگیزه ما را بیشتر می‌کند که جواب قاطعانه‌ای به آن‌ها در زمین بازی بدیهم. آن‌ها به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایتی هستند که در کشورشان انجام داده‌اند و کشورهای غربی هم واکنش های منفی علیه اقدام آن ها داشته‌اند. آن‌ها نمی‌توانند با دستاویز قرار دادن فوتبال بر جنایت خود سرپوش بگذارند. کشور ما به مهمان نوازی مشهور است و در بازی‌هایی که میزبان هستیم بهترین امکانات را فراهم می‌کنیم. از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و حتی وزارت ورزش می‌خواهم که در عرصه تبلیغاتی حضور قدرتمندی داشته باشند تا مقابل این کشورها با قدرت بایستیم.

مدیرعامل ذوب آهن درباره اینکه آیا برنامه ذوب‌آهن در فصل نقل‌و‌انتقالات به پایان رسیده یا بازیکن دیگری را هم جذب خواهند کرد، گفت: بر اساس لیستی که گل‌محمدی به ما داده بود، باید سه بازیکن در پست های هافبک دفاعی، دفاع مرکزی و دفاع چپ جذب می‌کردیم. تا به این لحظه با احمد کامدار و وحید محمدزاده قرارداد بسته ایم و فقط باید یک دفاع چپ جذب کنیم. وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست بازیکن دفاع چپ داخلی باشد یا خارجی، افزود: ما بر اساس خواسته های گل‌محمدی عمل می‌کنیم و با هر بازیکنی که او بگوید وارد مذاکره می‌شویم.

مدیرعامل ذوب‌ آهن در ادامه از حضور تیمش در جام شهدا خبر داد و گفت: حضور ما در این جام قطعی شده و تا جایی که اطلاع دارم تیم‌های پرسپولیس، سایپا و تراکتورسازی یا یک تیم خارجی تیم های حاضر در این مسابقات هستند که قرار است در پنج روز به میزبانی ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شود.

آذری درباره ارسال لیست این تیم به AFC برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: تقریبا با جذب کامدار، محمدزاده و مارکو آیوبل لیست ما تکمیل شده و تا پنج روز آینده این کار را انجام خواهیم داد. مطمئن باشید زودتر از موعد مقرر این کار را انجام می‌دهیم تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

مدیرعامل ذوب‌ آهن درباره انتخاب شاهرخ شهنازی به عنوان رییس هیات مدیره این باشگاه اظهار کرد: جا دارد از محمد‌رضایی که تلاش زیادی را برای موفقیت ذوب‌ آهن کرد، تشکر کنم. حضور مهندس شهنازی می تواند از لحاظ روحی، روانی و مدیریتی کمک زیادی به ما کند. شهنازی از بنیان‌گذاران باشگاه ذوب آهن است. او انسان فرهیخته ای است و از لحاظ فنی یار و یاور ما خواهد بود.

آذری همچنین درباره اینکه گفته می‌شود ۴ مدیرعامل لیگ برتری فردا با وزیر ورزش دیداری خواهند داشت گفت: چنین چیزی را نشنیده‌ام و برای اولین بار است که این موضوع مطرح می‌شود. فردا در اصفهان کار مهمی دارم.