ترخون؛ این سبزی معطر پرخاصیت؛ واژه ای که بوی دست های مادر را دارد و سبزینه نگاه پدر را؛ واژه ای که تداعی کننده یاد خانه و خانواده است. وقتی مجموعه غذایی ترخون، توسط برادران "حمیدیان" تأسیس و راه اندازی شد، 35 سال تجربه آنان در برگزاری مراسم، جشن ها و تشریفات را پشت سر داشت؛ تجربه ارایه انواع غذا به شرکت ها و مجموعه های صنعتی بزرگ، تجربه کمی نبود تا این گروه بتواند، انگیزه ها و برنامه های خود را در مطبخ خوش سلیقگی و مهمان نوازی ایرانی، قوام دهد و تجربه ای با عطر و طعمی ماندگار از خود به یادگار بگذارد.
ترخون، از سال ۹۲ سفره عطر و طعم خود را برای مشتریان خوش سلیقه گشود.
این مجموعه، با هدف ارایه انواع غذاهای متنوع ایرانی با رعایت استانداردهای بهداشتی و با تکیه بر علم تغذیه، آغاز به کار کرد. سوابق مدیریتی "کمال الدین حمیدیان" در دوران ساخت و راه اندازی مجموعه فولاد مبارکه و آشنایی وی با تجهیزات و سیستم های مدرن طبخ غذا در کشور ایتالیا و ادغام آن دانش و این تجربه، ریشه های " ترخون" را قوی تر ساخت.
تمایز سرویس دهی در کترینگِ "ترخون"، مهم ترین هدف مجموعه در آغاز مسیر بود؛ هدفی که با
- تهیه موادغذایی درجه 1 و استاندارد از منابع رسمی و شناخته شده
- کوتاه کردن زمان خرید، آماده سازی و طبخ و توزیع غذا به منظور حفظ بهداشت و ارزش های غذایی
- تفکیک محل آماده سازی گوشت، سبزیجات و طبخ غذا به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی مواد خام
- استفاده از تجهیزات مکانیزه طبخ غذا
- استفاده از ظروف یکبار مصرف استاندارد و بسته بندی کلیه غذاها
- اطمینان بخشی به مشتریان از طریق طبخ و توزیع غذا در محل دید آنان
- ایجاد تنوع غذایی و طبخ غذاهای خانگی و سنتی در کنار غذاهای روز با اوزان مختلف
- استقرار سیستم های کنترل کیفیت و بهداشت توسط کارشناسان مجرب علوم تغذیه و بهداشت
- استفاده از دیدگاه های مشتریان و مخاطبان با ایجاد ارتباط و تعامل از طریق فضای مجازی
به بار نشست.
در کشور ما با پتانسیل های فراوانی که وجود دارد متاسفانه بعلت عدم توجه به صنعت توریسم متاسفانه زیرساختهای این صنعت از جمله ایجاد رستورانها با غذاهای ملیت های مختلف،تجهیزات و لوازم مکانیزه طبخ غذا و مهمتر نیروی انسانی متخصص و واجد شرایط با مشکل عدیده ای مواجه می باشد عدم وجود مراکز آکادمیک جهت آموزش نیروهای موردنیاز رستورانها و هتل ها عدم پویایی و رشد را در بخش طبخ و ارائه غذا به همراه داشته است و این موضوع عموما بر عهده واحدهای صنفی بوده که بصورت سنتی شخص به شخص انتقال می یابد که امید است دست اندرکاران در این رابطه اهتمام جدی و لازم را بعمل آورند.
در کشورهای در حال توسعه به منظور حفظ سلامت جامعه با ایجاد تغذیه سالم هزینه های ناشی از بیماری را پیشگیری می نمایند به همین منظور کنترل تغذیه کودک و دانش آموز در مدارس با ارائه شیر انجام میگردد با افزایش نرخ موادغذائی و میوه جات متاسفانه هرم تغذیه خانواده ها ضعیف تر گردیده و مالیات برارزش افزوده نیز این موضوع مضاعف نموده است، پیشنهاد میگرددطی یک دوره با حذف مالیات برارزش افزوده به موادغذائی و رستورانها شرایطی فراهم تا خانواده های طبقه متوسط بتوانند با استفاده از امکانات رستورانها رفاه همراه با سلامت را به خانواده ها خود ببرند.
از آنجاییکه معتقدیم بسترسازی سلامت می بایست از داخل خانواده شروع گردد لذا با استقرار تابلو و نصب نکات آموزشی با زبان ساده اطلاعات و دانستنی های مربوط به بهداشت و تغذیه را در فرصتی که مشتریان در انتظار دریافت غذا قرار میگیرند به اطلاع آنان میرسانیم.
در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از مصرف بی رویه ظروف یکبارمصرف توصیه میگردد که مراجعه کنندگان به هنگام سفارش غذا ظروف مورد نظر خود را به همراه بیاورند. افزون بر این ترخون سعی نموده غذا را در ظروف یکبارمصرف استاندارد وبا بسته بندی مناسب بصورتی که حداقل افت دمای به همراه داشته باشد ارائه نماید.در آینده نزدیک با ایجاد سایت ترخون، مشتریان می توانند با استفاده از اینترنت و بصورت اتوماسیون غذای مورد نظر خود را سفارش و خرید نموده و از اطلاعات مربوط به تنوع غذاهای جدید،تغذیه سالم،دستورالعمل های بهداشتی و آشپزی نیز بهره مند گردند.
موجب خرسندی است که کلیه فعالیت های ترخون مورد وثوق مشتریان قرار گرفته و با انتقادات و پیشنهادات خود ما را در استمرار و ارتقای کیفیت سرویس دهی یاری می دهند، شعار(غذاهای ترخون هدیه سلامتی است) مسئولیت مارا در رابطه با حفظ استانداردهای بهداشتی و تغذیه سنگین تر می نماید و امید داریم وزارت بهداشت با پیاده نمودن نظام جامع ایمنی غذا شرایطی فراهم آورد تا مردم عزیز ما بتوانند با خاطره آسوده موادغذائی مورد نیاز را مطابق با برچسب ها و استانداردهای بهداشتی این سازمان تهیه نموده و متقابلا مراکز تهیه و توزیع غذا نیز بر این اساس عمل نمایند .
براین باوریم که بهترین تبلیغ ارائه غذای سالم و خوشمزه می باشد و موجب مباهات است که مشتریان فقط به محدوده اطراف ترخون تعلق ندارند سرویس گیرندگان کلیه نقاط اصفهان را شامل می گردند که به همین منظور سعی نموده با فعال سازی سیستم پیک وباتهیه جعبه های گرم نگهدارنده که حداقل به مدت چهارساعت دمای غذا را ثابت نگه می دارد غذای مورد نظر مشتریان را در حداقل زمان ممکن ارسال نماییم.