صادرات 300میلیون دلارکالا به گرجستان
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از ارتقای مناسبات اقتصادی و صنعتی ایران و گرجستان با هدف بهره مندی دو کشور از دستاوردهای صنعتی و تبادل اطلاعات بیشتر خبر داد.
هوشنگ رضایی ثمرین طی گفت‌وگویی در حاشیه سفر سه روزه یک هیات ۱۵ نفره از روسا و فعالان اقتصادی گرجستان به کشورمان افزود: این اقدام در راستای گسترش و توسعه مناسبات و همکاری ها با کشورهای منطقه و از جمله کشور گرجستان صورت گرفته است.
وی شناسایی توانمندی های دو کشور را حائز اهمیت خواند و گفت:هیأت مذکور در برنامه های این سفر ضمن بازدید از کارخانجات صنعتی استان در همایشی تحت عنوان بررسی راهکارهای توسعه روابط تجاری دو طرف، با امکانات و زمینه های همکاری دو جانبه آشنا شدند.
به گفته رضایی ثمرین رییس اتاق بازرگانی گرجستان و جمعی از مدیران عامل شرکت های معتبر این کشور از جمله کسانی هستند که در این سفر حضور دارند.
وی هدف نهایی این سفر را شناسایی کیفیت کالای ایرانی برای صادرات به دیگر کشورها برشمرد و گفت: در این میان تلاش می شود تا ضمن ارائه دستاوردها و توانمندی های کارخانجات داخلی در زمینه تولید محصولات با استاندارد بالا، صنعتگران و تولیدکنندگان کشورما نیز با بازارهای این کشور آشنا شوند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام تعاملات لازم برای برگزاری نمایشگاه های مشترک، شناساندن بازار ایران و پیدا کردن بازارهای جهانی از طریق دروازه کشور گرجستان را از دیگر اهداف این سفر ارزیابی کرد.
وی در ادامه به میزان تبادلات تهران و گرجستان اشاره کرد و گفت: حجم صادرات ایران به این کشور در طول هشت ماهه سال جاری حدود ۱۰۳ میلیون دلار و میزان واردات انجام شده از این کشور ۳۷ میلیون دلار بوده است که افزایش حجم صادرات تا ۳۰۰میلیون دلار در سال قابل پیش بینی است .