معرفی هنرمندان منتخب نسل نو - ۷ آذر ۹۲
هنرمند: ساغر حمزهلو این بسیار طبیعی است که اگر با دو اثر سیاه-سفید مواجه شوید که یکی دختری ماسک زده در پس زمینهای از ساختمانی در حال ساخت باشد؛ و دیگری گروهی از خرگوشهای صفکشیده در پس زمینهای از شهر تهران را به تصویر کشد، بیدرنگ به تلاش نقاش برای بازنمایی تنگناها و مسائل زیستشهری پی میبرید و پی بردن به نقش تمثیلی خرگوش در اثر یاد شده نیز کار دشواری نخواهد بود. بیانی که هر چند حیطه مشخص و صریحی را به تصویر نمیکشد، اما نمایانگر تلاش هنرمند برای بازنمایی زیست در محیطی مشوش و ناهمگون است، اما این تمثیل و اشاره در مجموعه آخری که هنرمند، آذرماه امسال در گالری «شیرین» به نمایش گذاشته است، به تصویر خرگوش و برج میلاد تقلیل یافته است.
هنرمند: ساغر حمزهلو این بسیار طبیعی است که اگر با دو اثر سیاه-سفید مواجه شوید که یکی دختری ماسک زده در پس زمینهای از ساختمانی در حال ساخت باشد؛ و دیگری گروهی از خرگوشهای صفکشیده در پس زمینهای از شهر تهران را به تصویر کشد، بیدرنگ به تلاش نقاش برای بازنمایی تنگناها و مسائل زیستشهری پی میبرید و پی بردن به نقش تمثیلی خرگوش در اثر یاد شده نیز کار دشواری نخواهد بود. بیانی که هر چند حیطه مشخص و صریحی را به تصویر نمیکشد، اما نمایانگر تلاش هنرمند برای بازنمایی زیست در محیطی مشوش و ناهمگون است، اما این تمثیل و اشاره در مجموعه آخری که هنرمند، آذرماه امسال در گالری «شیرین» به نمایش گذاشته است، به تصویر خرگوش و برج میلاد تقلیل یافته است. به بیان دقیقتر او در مجموعه جدیدش خرگوشها و برج میلاد را به نحوی بازیگوشانه درکنار هم به تصویر کشیده است و دیگر از تنگناها و مسائل زیست شهری، نشانی باقی نمانده است. وجود قفسی پر از خرگوش در وسط سالن اصلی گالری بیش از هرچیز گویای این است که هنرمند با استفاده از خرگوش در پی کشف زبانی نمادشناسانه در کار خویش است، اما حدود و کاربرد این نماد در آثار، برای خود او نیز
مبهم و گنگ است و گاهی تا حد نوعی بازیگوشی کنجکاوانه تقلیل مییابد.
ارسال نظر