نایب رئیس مجلس: استفاده بهینه از رویداد مشهد 2017 ظرفیت های فرهنگی عظیمی برای کشور ایجاد می‌کند

روزنامه رسالت نوشت: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری موفق رویداد مشهد- ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی دستاوردهایی مطلوب در عرصه جهانی به ویژه در دنیای اسلام برای ما به ارمغان خواهد آورد. مسعود پزشکیان در این‌باره اظهار کرد: «مشهد ۲۰۱۷» یک رویداد با مشخصات بین‌المللی و فرصت خوبی برای نمایش قدرت و دستاورد‌های نظام اسلامی است. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: این رویداد با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری بین‌المللی، در عرصه‌های دیپلماتیک و اقتصادی نیز برای کشور بسیار راهگشا خواهد بود. وی تصریح کرد: برای استفاده حداکثری از این رویداد، باید برای تک‌تک فعالیت‌های مذهبی، سیاسی و فرهنگی اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته و از تمامی امکانات در جهت برگزاری هر چه موفق‌تر این رویداد بهره گرفته شود. پزشکیان خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از این رویداد، فرصت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی عظیمی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

بازپس‌گیری 180 هکتار از زمین‌های موقوفه در خراسان رضوی

روزنامه اطلاعات در مطلبی به نقل از سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت‌المال خراسان رضوی از بازپس‌گیری ۱۸۰ هکتار از زمین‌های وقفی و انفال این استان خبر داد. قاضی محمد بخشی محبی گفت: فردی این زمین‌های موقوفه استان قدس را از سالها پیش تصرف کرده و با نقشه‌های فرضی و تقسیم و قطعه‌بندی، آنها را می‌فروخت. معاون دادستان مشهد افزود: ابتدای امسال بخشی از این زمین‌ها رفع تصرف شد و با تعهد فرد مذکور مهلتی برای رفع تصرف، به وی داده شد اما با عملی شدن این تعهد، با دستور مستقیم دادستان مرکز استان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۴ مشهد نسبت به رفع تصرف این اراضی و اعاده به وضع پیشین اقدام شد. وی همچنین با اشاره به نقش پررنگ سمن‌های حامی محیط‌زیست گفت: براساس گزارش‌های واصله از سوی مردم و سمن‌ها این فرد همچنین با حفر چاه باعث خشک شدن قنات پایین دست شده است که ضمن بازدید میدانی از محل موضوع برای بررسی و اعمال قانون نهادهای مربوطه محول شد.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد اعلام کرد: مطالبه‌گری مردم و سمن‌ها موجب شده است نهادهای متولی امر زمین نسبت به انجام وظایف خود در حفاظت از اراضی ملی بیشتر دقت کنند. به گفته وی با توجه به شکایات در این زمینه، اقدام قاطع دادسرا می‌تواند به کاهش پرونده‌های کیفری و حقوقی و احقاق حق مردم منجر شود. قاضی بخشی محبی گفت: در ادامه این عملیات ۶ معدن غیرمجاز نیز که در ارتفاعات مشرف به مشهد مبادرت به برداشت سنگ می‌کردند پس از شناسایی و تذکر از سوی اکیپ تحت نظارت دادسرا و بررسی مستندات دستورات لازم برای پلمب آنها و اعاده وضع به حال سابق صادر شد. وی اعلام کرد: با توجه به مشکل زیست‌محیطی ناشی از این تصرفات اداره محیط‌‌زیست نیز از دیگر شاکیان بود که با موضوع تخریب محیط‌زیست اعلام جرم کرده بود.وی با تأکید بر لزوم پایبندی به قانون در اجرای این موارد از عملیات، گفت:‌ کسانی که مدعی حق برای خود هستند می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی نسبت به طرح دعوا و احقاق حق خود اقدام کنند.

کسب رتبه برترکشوری توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با اعلام نتایج ارزیابی سال۱۳۹۴ از سوی شرکت توانیر، معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ارزیابی سال گذشته از سوی شرکت توانیر به عنوان "بهره‌برداری برتر" انتخاب شد. در لوح تقدیر ارسالی از سوی مهندس کردی مدیرعامل شرکت توانیر از راهنمایی و پشتیبانی مدیرعامل شرکت، مساعی و اهتمام مدیران وهمکاران معاونت بهره‌برداری و همکاری سایر مدیران،کارکنان،مشاورین وپیمانکاران که در زمینه ارتقاء کیفیت و تامین برق مطمئن و پایدار، کاهش تلفات، نگهداری و تعمیرات شبکه‌های انتقال و فوق توزیع موفق به کسب عنوان "بهره‌برداری برتر" در بین شرکتهای برق منطقه‌ای در ارزیابی سال ۱۳۹۴ شرکت توانیر گردیده، تقدیر وتشکر نموده است.

نایب رئیس مجلس: استفاده بهینه از رویداد مشهد 2017 ظرفیت های فرهنگی عظیمی برای کشور ایجاد می‌کند