1300  شهردار در راه سفر به اصفهان

دنیای اقتصاد- شهرداری اصفهان تصمیم گرفته به عنوان دروازه ورود فناوری های جدید که مشکلات شهری را حل و فصل می کنند، عمل کرده و با برگزاری اولین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۹۵ زمینه حضور شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در شهرهای کشور و رفع مشکلات مدیریت شهری را فراهم کند. به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، این جشنواره و نمایشگاه قرار است پذیرای شرکت های فعال در زمینه فناوری مدیریت شهری خارجی و سرمایه گذارانی باشد که به امید همکاری با ۱۳۰۰ شهرداری بزرگ و کوچک در کشور قدم به شهر گنبدهای نیلگون گذاشته اند.

اصفهان دروازه و مرکز فناوری های نوین شهری

معاون برنامه ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان با اشاره به حضور ۱۴ رایزن اقتصادی از کشورهای چین، ژاپن، فنلاند، فرانسه، عمان، سوئیس، ایتالیا، ازبکستان، نروژ، آلمان، قزاقستان، هلند در این نشست، هدف از برگزاری نمایشگاه و جشنواره را معرفی توانمندی شرکت های داخلی و خارجی در عرصه فناوری های نوین شهری و آشنایی سرمایه گذاران خارجی با فرصت های اقتصادی در کلانشهر اصفهان عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه شهرداری اصفهان، رویکرد جدی شهرداری این است که دروازه ورود و مرکزی برای فناوری های جدید مدیریت شهری در کشور باشد. محمود محمدی افزود: برگزاری این نمایشگاه را به عنوان رسالتی ملی و منطقه ای دنبال می کنیم و امیدواریم با همکاری دست اندرکاران داخلی و کشورهای صاحب تجربه دراین عرصه، شهرداری اصفهان و سایر شهرداری کلانشهرها از فرصت های پدید آمده و بسترجشنواره، در حوزه های محیط زیست، ارتباطات، مصرف انرژی و توسعه شهری استفاده کنند. مشاور شهردار و رئیس مرکزفناوری های نوین شهرداری اصفهان نیز در ادامه ضمن قدردانی از وزارت امورخارجه برای بسترسازی برگزاری این نشست گفت: باتوجه به استعدادهای مدیریت شهری و فعالیت ۱۳۰۰ شهرداری در کشور، این جشنواره زمینه سازی مناسبی را برای فعالیت های بین المللی شهرداری های کشور فراهم می کند.

نیلفروشان ادامه داد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، دومین شهر علمی ایران، با داشتن ۳۲ هزار دانشجوی دکترا و فوق لیسانس، نزدیک به ۱۸۰ دانشگاه، ۸۰ هزار کارخانه در این استان، ۸۰ منطقه صنعتی در استان، ۱۸۰۰ شرکت تجاری، بازرگانی عضو اتاق بازرگانی، حدود ۱۲۰ هزار فروشگاه در ۱۰۰ طبقه و رده شغلی، به عنوان شهری خلاق از سوی یونسکو در سال ۲۰۱۵ شناخته شد و سال آینده نیز پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد شد. وی گفت: دراین جشنواره و نمایشگاه بخش های مختلفی از جمله کنفرانس های علمی، کارگاه های تجاری، نمایشگاه های متمرکز، نمایشگاه های شهری و متحرک، رونمایی از دستاوردهای جدید فناوری های نوین شهری، مورد توجه بازدیدکنندگان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.همچنین از شهرداران ۱۳ شهر خواهرخوانده اصفهان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است. از سوی دیگر شهرداران ۱۴ کلانشهر دنیا که در فناوری نوین نقش آفرینی می کنند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گردهمایی شهرداران سراسر کشور در اصفهان

نیلفروشان گفت: احساس می کنیم دراین جشنواره بستر خوبی برای عرضه فناوری های نوین در زمینه مدیریت شهری به وجود بیاید که بتوانند شهرداری های ما را متحول کنند. وی با اشاره به اینکه در ایران، شرکت های دانش بنیان نقش مؤثری در تولید و عرضه فناوری های روز دارند، گفت: شرکت های زیادی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و همچنین شهردار اصفهان، این شهر را به عنوان شهری دانش محور در سال ۱۳۹۵ معرفی کرده است، لذا انتظار داریم فعالیت شهرداری اصفهان در زمینه هوای سالم، گردشگری سالم، نرم افزارها، فناوری اطلاعات و موتورهای برقی گسترش یابد و امکان معرفی آخرین دستاوردها و فناوری ها دراین عرصه به وجود بیاید. وی به حضور چهره های علمی جهانی دراین جشنواره اشاره کرد و گفت: در بین دعوت شدگان به این جشنواره، استادان دانشگاه های مطرح جهان، مدیران و پژوهشگران شرکت های مهم فعال در فناوری های نوین مدیریت شهری، شهرداران کلانشهرهای فعال جهان در زمینه فناوری های مدیریت شهری حضور خواهند داشت.

رایزنان اقتصادی با شهرداری اصفهان همکاری کنند

دبیر اجرایی برگزاری جشنواره به عنوان دیگر سخنران این نشست با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر پس از امضای توافقنامه برجام، هیات های تجاری زیادی از کشورهای خارجی به ایران و اصفهان آمده و با شهرداری این کلانشهر مذاکراتی داشته اند، گفت: از رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف درخواست کرده ایم درباره برگزاری جشنواره با شهرداری اصفهان همکاری کنند. مجیدکرباسچی افزود: این نمایشگاه برای این برگزار می شود که همه شهرداران ایران از نتایج آن استفاده ببرند. لذا اولین زمینه همکاری، دعوت از شرکت های دانش بنیان و دارای فناوری کشورهای خارجی است که این جشنواره می تواند، بازار خوبی برای همکاری های آنها با شهرداری ها و شرکت های ایرانی باشد. وی با اشاره به اینکه دومین زمینه همکاری رایزنی های اقتصادی سفارت خانه ها با شهرداری اصفهان برقراری ارتباط با انجمن های علمی، صنفی، اتحادیه های تجاری مرتبط با موضوع در کشورهای متبوع رایزنان اقتصادی سفارت خانه های حاضر در این نشست است، ادامه داد: یکی دیگر از بخش های جشنواره کنفرانس های علمی است و لذا از چهره های علمی کشورهای مختلف دعوت می شود به عنوان سخنران و هیأت علمی در کنفرانس ها شرکت کنند.

شهرهای پاک را معرفی کنید

دبیر اجرایی اولین جشنواره فناوری های مدرن شهری در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه برخی ازشهرهای دنیا در زمینه استفاده از فناوری های روز به عنوان «شهرهای پاک » خوانده می شوند از مرتبطین سفارت خانه ها خواست، شهرداران این شهرها را برای دعوت رسمی از سوی شهرداری اصفهان جهت حضور در این جشنواره معرفی کنند. وی خواستار ارتباط با رسانه های رسمی کشورهای خارجی به عنوان حامیان مطبوعاتی جشنواره شد و گفت: امیدواریم بتوانیم با پوشش خبری مناسب، شهروندان کشورهای حاضر در این نمایشگاه را در جریان روند امور قرار دهیم. کرباسچی به تسهیلاتی که شهرداری اصفهان برای حضور شرکت های خارجی و سرمایه گذاران در این جشنواره و نمایشگاه ارائه می کند، اشاره کرد و گفت: برای کسانی که در جشنواره حضور دارند، امکاناتی در نظر گرفته می شود که از جمله این امکانات، تسهیلات گمرکی است. همچنین برگزاری سمینارهای تجاری برای شهرداران ایرانی وکارگاه های علمی توسط مدیران شرکت های دانش بنیان خارجی برای مدیران شرکت های دانش بنیان ایرانی و فضای خوب و مناسب برای نمایش امکانات جدید شهری در این رویداد در نظر گرفته شده است. در ادامه این نشست رایزنان اقتصادی سفارت خانه های کشورهای فنلاند، هلند، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، آفریقای جنوبی، عمان و قزاقستان به بیان دیدگاه ها و پرسش های خود پرداختند.