رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از وجود 10 واحد بحران زده در صنایع فلزی و ریخته گری استان خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم همزمان با بازسازی و تجدید فعالیت آنها، از سایر صنایع فلزی فعال موجود برای جذب منابع انسانی بیکار استفاده کنیم. محمدرضا مس فروش در بازدید از یک شرکت تولیدکننده تاسیسات حرارت مرکزی در جاده مخصوص کرج گفت: در شرایط کنونی ، بهترین راه حل برای کاهش مشکلات نیروهای کارگری و حتی متخصص در واحدهای بحرانی، کمک به توسعه و تجهیز واحدهای فعال در صنایع همگن برای رفع مشکلات و جذب این منابع است.
وی اضافه کرد: عمده مشکلات واحدهای بحرانی مورد اشاره صرفا نقدینگی نیست، بلکه سوء مدیریت مالی و فقدان الگوهای مدیریتی است که با اصلاح این الگوها و رفتارها و بدون هزینه زیاد می‌توان این واحدها را از بحران خارج کرد.
به گفته مس فروش، بلااستفاده ماندن نیروهای ماهر و متخصص واحدهای بحرانی در چنین مقاطعی، جذب آنها در واحدهای مشابه با استفاده از شیوه مدیریتی مناسب است که ما در استان تهران کوشش داریم به آن دست یابیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطر نشان ساخت: در طرح‌های آینده مسئولان استان که در پرتو تحولات اخیر در اقتصاد و صنعت کشور و تعامل با جهانیان به مرحله اجرا در می‌آید، ورود سرمایه‌ها و ماشین آلات برای واحدهای فعال در شرایط تحریم و واحدهای راکد بحرانی در این شرایط، قطعا با سوابق و ملاک مدیریتی این واحدها ارزیابی و تصمیم گیری خواهد شد.