برنامه های مدیریت شهری اصفهان جهانی می شود

شهردار اصفهان با اشاره به همدلی مردم و مسئولان شهری اصفهان گفت: ۱۰۸۳ پروژه فعال عمرانی برای شهر تعریف شده که اصفهان را در حوزه‌های مختلفی همچون ترافیک، عمران و فرهنگ پیشگام کرده است. مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: وقتی مردم خادمان خود را از خود بدانند و مدیران شهری نیز همین حس را نسبت به شهروندان داشته باشند دیگر کار و فعالیت برای مردم خستگی نخواهد داشت که این مسئله در شهرداری اصفهان به خوبی مشهود است. وی افزود: نهضت پاسخگویی در مدیریت شهری بی‌نظیر است و البته این مسئله در روزهای پایانی هفته بیشتر قوت می‌گیرد. سه‌شنبه‌ها شورای معاونان به صورت هفتگی در مناطق ۱۵ گانه تشکیل می شود. چهارشنبه‌ها افتتاح پروژه‌های مناطق را داریم که شهر را به کارگاهی عظیم تبدیل کرده است و پنج‌شنبه‌ها نیز در ملاقات‌های مردمی پای درد دل شهروندان در مناطق مختلف می‌نشینیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در زیرزمین شهر حجم بزرگی از کارهای عمرانی درحال انجام. بعد از ۵۳ سال شاهد شروع به کار فاز اول قطار شهری اصفهان بودیم و طی چند روز آینده نیز چند ایستگاه دیگر آن با حضور معاون اول ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: با توجه به گستردگی برنامه‌های شهری، شهرداری اصفهان خود را نهادی چند بعدی می‌داند و هم‌اکنون نیز در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده و به خوبی به فعالیت پرداخته است. شهردار اصفهان بیان کرد: ۱۰۸۳ پروژه فعال عمرانی برای شهر تعریف شده که اصفهان را در حوزه‌های مختلفی همچون ترافیک، عمران و فرهنگ پیشگام کرده است. جمالی نژاد با اشاره به گستردگی پروژه میدان استقلال بیان کرد:۱۰ پروژه در قالب این ابر پروژه طراحی‌شده که با توجه به هم‌جواری با محیط‌های علمی و تحقیقاتی، درگاه ورودی علمی شهر نام گرفته است. برای همه ورودی‌های دیگر شهر نیز برنامه‌های ویژه‌ای همانند این پروژه و نام‌هایی در خور آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: شعار ما در مدیریت شهری این است که اصفهان ۱۴۰۰ را ببینید چراکه این برنامه را نقطه اوج برنامه‌های شهری می‌دانیم که شهروندان با اجرای آن‌ها می‌توانند به آرزو های دیرینه خود برسند. شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدیریت شهری در اصفهان نه‌تنها ملی شده بلکه قابلیت جهانی‌شدن پیداکرده‌اند و نقش الگوسازی شهرداری این شهر برای دیگر نقاط کشور بی‌بدیل است. همان‌طور که در خبرها آمده سه‌شنبه‌های بدون خودرو در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور در حال اجرا شدن است و به سمت فراگیری جهانی می‌رود. وی ادامه داد: پمپ‌بنزین‌های سبک از دیگر پروژه‌هایی بودند که هم با استقبال شهروندان و هم مدیران شهری کشور قرارگرفته‌اند که گرچه قرار بود در ابتدا ۵۰ دستگاه از این پمپ‌ها در سطح شهر نصب شوند اما هم‌اکنون تعداد آن‌ها از این عدد بسیار بالاتر است. جمالی نژاد با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به اصفهان تأکید کرد: تحقق شهر هوشمند بسیاری از معضلات شهری همچون ترافیک و آلودگی هوا را مرتفع می‌کند که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات بسته شد. هفته پیش نیز اصفهان در بین شهرهای هوشمند به عنوان شهر پایلوت نمونه انتخاب شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اولین دستگاهی که نسبت به این مسئله ورود پیدا کرد شهرداری اصفهان بود که در این راستا قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل و در همین رابطه، هزینه‌ها و درآمدهای پایدار را موردتوجه قرارداد. شهردار اصفهان ادامه داد: پیش‌ازاین همواره برای مسائلی همچون دریافت پروانه ساخت‌وساز دغدغه‌های زیادی وجود داشت که با ایجاد سیستم مکانیزه در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این مسئله حل‌شده و معاونت مالی و اداری نیز در حوزه درآمدهای پایدار فعالیت‌های خوبی داشته است. شهردار اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق ۱۵گانه تصریح کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های خوبی در سطح مناطق ۱۵ گانه شهری پیش‌بینی‌شده و معاونت‌های فرهنگی مناطق نیز تاکنون در این زمینه سنگ تمام گذاشته‌اند. جمالی نژاد در ادامه جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی با پارچه‌ای را کار ارزشمندی دانست و اذعان داشت: جشنواره کالای ایرانی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز گر یک طرح ملی است که از ۲۵ مردادماه در فروشگاه‌های کوثر شهرداری اصفهان شروع‌شده و تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

تجلیل از فرهیختگان و خردمندان شهر

وی ادامه داد: تجلیل از فرهیختگان و خردمندان در دستور کار مدیریت شهری است که برنامه "یاد مهر" به عنوان اولین برنامه اجرا شد که همراه با رونمایی از نشان پرورش، ۸ نفر از معلمان پیشکسوت در این برنامه با این نشان موردتقدیر قرار گرفتند.