در ایام نوروز امسال 112 هزار و 484 زائر داخلی و خارجی از موزه‌های آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) دیدن کردند. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، علی سوزنچی، معاون امور موزه های این سازمان گفت: موزه‌های آستان قدس رضوی در سه ساختمان مستقل و 16 هزار متر مربع فضای نمایشی بیش از هفت هزار شی تاریخی، هنری و فرهنگی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. وی گفت: موزه‌های آستان قدس رضوی شامل سه ساختمان مجزا از جمله موزه مرکزی با 12 گنجینه، موزه قرآن و نفایس شامل سه گنجینه، موزه مردم‌شناسی و موزه تخصصی فرش با برخورداری از آثار نفیس و منحصر به فرد است.
معاون امور موزه های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: گنجینه‌های مختلف نظیر قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری، تمبر، اسکناس و سکه، سلاح، ظروف، نجوم و ساعت، آبزیان، مدال، تاریخ حرم رضوی، هنرهای تجسمی و ... ۱۶ گنجینه تاریخ و منحصر به فرد موزه‌های آستان قدس رضوی را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در ایام نوروز 96 هزار و 871 نفر از موزه مرکزی و فرش، 11 هزار و 319 نفر از موزه قرآن و نفایس و چهار هزار و 294 نفر از موزه مردم شناسی آستان قدس رضوی دیدن کردند.
سوزنچی گفت: آثار به نمایش درآمده در موزه‌های آستان قدس دارای شناسنامه علمی هستند و اطلاعات آنها نیز به صورت الکترونیکی و کاغذی آرشیو شده است.
وی افزود: موزه‌های آستان قدس به برکت ساحت مقدس امام رضا(ع) دارای گنجینه ای از آثار و اشیاء با ارزش است که به لحاظ اعتقادی و فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام و عالم تشیع برخوردارند و بطور متوسط روزانه 10 هزار نفر از موزه آستان قدس
دیدن می‌کنند.