شیب برون‌سپاری در شهرداری اصفهان کم است

دنیای اقتصاد: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شیب برون‌سپاری در شهرداری کم است، گفت: برون‌سپاری باید در اکثر فرآیند‌های شهر‌سازی صورت گیرد اما فقط درحوزه استعلامات این اقدام صورت گرفته است.

عبدالرسول جان‌نثاری، در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در خصوص برون‌سپاری وظایف خود، اقداماتی را انجام داده است، اظهار داشت: در حال حاضر طرح باز‌نگری آئین‌نامه برون‌سپاری در شهرداری اصفهان در کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر در حال بررسی است. وی با بیان اینکه پیشنهاد طرح باز‌نگری آئین‌نامه برون‌سپاری در شهرداری از سوی اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شد، اضافه کرد: براساس این پیشنهاد قرار شد آئین‌نامه برون‌سپاری در شهرداری مورد ‌تجدید‌نظر قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰ آئین‌نامه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر در خصوص برون‌سپاری فعالیت‌ها مصوب شده است، افزود: برمبنای این آیین‌نامه یک سری برون‌سپاری‌ها نیز انجام شده بود اما بنا به دلایلی این اقدام تعطیل شده است. وی افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که طی یک سال گذشته شهرداری در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داده که مغایر با آئین‌نامه شورا بوده است. جان‌نثاری با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر اعتراض داشتند که چرا شهرداری بدون اصلاح این آئین‌نامه اقداماتی را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر از شهرداری درخواست شده که آئین‌نامه جدید پیشنهادی را برای تصویب به شورا ارسال کند. وی با بیان اینکه اعتقاد راسخ به بحث برون‌سپاری در شهرداری وجود دارد اما به نظر می‌رسد که شیب برون‌سپاری در شهرداری کم است، افزود: این برون‌سپاری باید در اکثر فرآیند‌های شهر‌سازی صورت بگیرد اما در حال حاضر تنها در حوزه استعلامات این اقدام انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برون‌سپاری در شهرداری باید در حوزه‌های مختلف شامل صدور پروانه، پایان کار و پایان سفت‌کاری انجام شود، ابراز داشت: شهرداری باید یک برنامه زمان‌بندی مشخص برای تحقق این موضوع ارائه کند. وی با تاکید بر اینکه برون‌سپاری در شهرداری باید به معنای واقعی تحقق پیدا کند، بیان داشت: انتظار از شهرداری این بوده است که با بحث برون‌سپاری سرعت انجام کار افزایش ، کیفیت انجام کار ارتقاء پیدا کند و رضایت‌مندی شهروندان نیز بالا برود.