۹ روش جدید برای استفاده از دستگاه‌های اندرویدی قدیمی
تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کند و ماهانه شاهد حضور دستگاه‌های متنوع جدیدی هستیم. دستگاه‌هایی که با تکنولوژی‌های روز هماهنگ شده و باعث می‌شوند محصولات قدیمی‌ جذابیت‌شان را از دست بدهند. شاید برای برخی از ما چندان تفاوت نکند که چند نسل بعد از گوشی یا تبلتی که در دست داریم روانه بازار شده باشد اما برای برخی از کاربران که به آنها خوره‌های تکنولوژی هم می‌گویند بسیار مهم است که دستگاه‌های دیجیتالی روز را امتحان و خریداری کنند. همین امر قطعا باعث می‌شود در خانه این افراد تبلت یا گوشی قدیمی زیادی دیده شود. اگر چه به‌عنوان یک خوره محصولات دیجیتالی یا یک فرد معمولی تبلت یا گوشی دارید که بدون استفاده گوشه‌ای از خانه جا اشغال کرده است بهتر است این محصولات را بیرون بیاورید و از آن به‌عنوان ابزار دیگری استفاده کنید. سایت cnet در گزارشی راه‌هایی را معرفی کرده که می‌توان از گجت‌های قدیمی خود به‌عنوان ابزار جدیدی استفاده کنید.

منوی غذا در آشپزخانه بهتر است از بردن کتاب‌های آشپزی با ارزش خود به آشپزخانه خودداری کنید چراکه مدام باید نگران باشید که هنگام آشپزی آب یا مواد غذایی روی آن‌ نریزد. تبلت‌های قدیمی بهترین وسیله برای جایگزین شدن به‌عنوان کتاب آشپزی در آشپزخانه هستند. با استفاده از یک یا چند اپلیکیشن آشپزی می‌توانید بهترین غذاها را آماده کنید. نمونه این اپ‌ها هم Food Network و BigOven است. اپلیکیشن‌های رایگانی که از طریق گوگل‌پلی می‌توانید دریافت کنید. البته نمونه‌های اپلیکیشن فارسی آشپزی هم کم نیستند که می‌توانید با مراجعه به سایت کافه بازار آنها را دریافت کنید.
قاب عکس دیجیتالی
بسیاری از قاب‌های عکس دیجیتالی که در بازار هستند دارای کیفیت زیاد بالایی نیستند و صفحه‌نمایش‌ آنها هم آنطور که باید شفاف با کیفیت نیست. تبلت‌های اندروید قدیمی می‌توانند بهترین جایگزین برای قاب‌های عکس دیجیتالی باشند. همچنین برای نمایش بیشتر عکس‌ها می‌توانید به حساب کاربری ابری خود متصل شوید یا برای انتقال راحت عکس‌های خود از گوشی به تبلت یا دستگاه‌های دیگر می‌توانید از اپلیکیشن Dayframe استفاده کنید.
بهینه شده برای کودکان
این روزها تبلت و گوشی به یکی از اولیه‌ترین ابزارهای بازی کودکان تبدیل شده‌اند، اگر دوست ندارید تبلت‌ یا گوشی شما به واسطه بازی آنها خراب شود پس بهتر است از تبلت‌های قدیمی خود کمک بگیرید. به کمک چند اپلیکیشن‌ کاربردی می‌توانید این دستگاه‌ قدیمی را به یک دستگاه آموزشی خوب برای کودکان خود تبدیل کنید. برای دریافت اپ‌های آموزشی می‌توانید به این لینک www.play.google.com/store/apps/category/EDUCATION/collection/topselling_free
مراجعه کنید.
دوربین امنیتی
هیچ احتیاجی نیست برای کنترل مکانی، دوربین‌های امنیتی با هزینه بالا را خریداری کنید. به راحتی می‌توانید با کمک چند اپلیکیشن دستگاه قدیمی خود را به یک دوربین حرفه‌ای امنیتی تبدیل کنید. نمونه این اپ‌ها هم IP Webcam است. با اتصال دستگاه خود به اینترنت و به کمک این اپ می‌توانید محیط مورد نظر خود را با کمترین هزینه کنترل کنید.
کتاب‌خوان الکترونیکی
بدون شک هر دستگاه جدیدی می‌تواند نقش کتاب خوان الکترونیکی را برای شما بازی کند اما اگر به مطالعه علاقه زیادی دارید می‌توانید دستگاه قدیمی خود را برای این کار انتخاب کنید. گوگل پلی بوک، آمازون، کیندل اپ،Aldiko از جمله منابعی هستند که به کمک آنها می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی دریافت کنید. اگر به دنبال یک منبع ایرانی هم هستید به شما فیدیبو را پیشنهاد می‌کنیم.
منبع موسیقی برای خودرو
اگر دوست دارید به همه آهنگ‌های دلخواه‌تان یکجا دسترسی داشته باشید و از شر حافظه‌های مختلف خلاص شوید دستگاه‌ تبلت قدیمی شما می‌تواند بهترین گزینه باشد. اگر امکان اتصال به اینترنت را داشته باشید قطعا استفاده از یک برنامه رادیویی یا پخش‌کننده موسیقی مانند spotify، soundcloud می‌تواند شما را به منبع بی‌انتهای موسیقی نیز وصل کند.
ساعت و پیش وضع هوا
در صورتی که یک پایه مناسب برای دستگاه قدیمی خود پیدا کنید، می‌توانید آن را روی میز قرار داده و اطلاعات مفیدی را روی آن به نمایش در آورید.
ساعت، وضعیت آب و هوا، تاریخ و... همگی از جمله مواردی هستند که می‌توانند با شکلی متفاوت روی میز شما به نمایش درآیند. برای دریافت امکانات بیشتر در این زمینه می‌توانید از اپلیکیشن Dock Clock استفاده کنید.
ماوس و کیبورد بی‌سیم
اگر بدون اینکه انتظار داشته باشید کیبورد یا ماوس شما از کار افتاد از دستگاه اندرویدی قدیمی خود کمک بگیرید. با کمک اپلیکیشن RemoteDroid این دستگاه قدیمی می‌تواند نقش یک کنترلر را برای شما ایفا کند.
اهدا کنید
اگر آدم بخشنده‌ای هستید و این راه هایی هم که به شما گفتیم برایتان جالب نیست می‌توانید آن را به فردی که دوست دارید اهدا کنید. شما با این کار می‌توانید دستگاه بدون استفاده خود را در اختیار فردی بگذارید که به آن احتیاج دارد. با این کار قطعا دل آن فرد را شاد خواهید کرد.