دنیای اقتصاد- حکم قلع 12 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت 20 هکتار روز یکشنبه 28 دی‌ماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی، نیروی انتظامی و شهرداری مشهد در اراضی کمربند سبز مشهد در منطقه خسروآباد اجرا شد. به گزارش ایرنا، فرماندهی انتظامی شهرستان مشهد در حاشیه اجرای احکام قلع در جمع خبرنگاران گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز در محل احداث کمربند سبز مشهد از گذشته آغاز و هم‌اکنون این مکان به پناهگاهی برای مجرمان تبدیل شده است.سرهنگ حجت نیک مرام با اشاره به اجرای 12 حکم قلع در این منطقه، تصریح کرد: این اراضی در گذشته محل نگهداری گوسفندان بوده و به مرور ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آن صورت گرفته است. وی ادامه داد: از آنجا که این ساخت‌وسازها با اهداف تصرف اراضی ملی و خارج از دسترس بودن ماموران پلیس برای انجام اعمال مجرمانه انجام شده، با هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف دستور قضایی صادر و این واحدهای غیرمجاز تخریب شد و این برنامه تا پایان سال ادامه دارد.
مدیر پروژه کمربند سبز مشهد نیز گفت: این تخریب در راستای آرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال مبنی بر رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی در منطقه خسروآباد واقع در ارتفاعات جنوب مشهد اجرا شد.
سعید پاک‌سیما افزود: عملیات رفع تصرف از اراضی کمربند سبز مشهد درسه فاز انجام می شود؛ در فاز اول 9 حکم قلع در اراضی صابر اجرا شد و فاز دوم امروز در منطقه خسروآباد انجام گرفت. در فاز سوم از روستای خسروآباد تا منطقه هفت حوض حدود 35 حکم قلع دیگر تا پایان سال اجرا خواهد شد.