رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در بازدید از یک برند صنعتی از استقبال گسترده صنعتگران استان تهران از توافق هسته‌ای با گروه 1+5 خبر داد.

محمدرضا مس فروش با بیان این که گذشته تماسها و نشست‌های متعددی با تولیدکنندگان بخش‌های مختلف صنعتی استان تهران داشته است گفت: امیدواریم با اجرایی شدن توافق هسته ای بخشی از مشکلات تلاشگران عرصه صنعت و معدن برطرف شود.

وی در ادامه افزود: در این راستا، به اعتقاد اینجانب دو برند صنایع غذایی و فرش ایران بیش از سایر صنایع با رفع تحریم‌ها رونق می گیرد.
با اجرایی شدن توافق هسته ای، صنایع غذایی و فرش بیشتر از سایر صنایع کشور در بازارهای صادراتی رونق خواهند گرفت.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در بازدید از خط تولید گروه صنعتی ویتانا در جاده مخصوص کرج، با بیان این مطلب افزود: برندهای معتبر این دو صنعت در ایران از امروز باید برنامه ریزی لازم را برای حضور فعال تر در بازارهای برون مرزی و بین المللی به عمل آورند و نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات آنها باید سریعا انجام شود.

محمدرضا مس فروش تصریح کرد: این برندها با توجه به مزیت‌هایی که دارند با استقبال بیشتر در بازارهای جهانی روبرو خواهند شد و حتی می‌توانند تا قلب آمریکا نیز نفوذ کنند.

وی سپس با اشاره به لزوم توجه بیشتر صنایع غذایی معتبر کشور به بحث عرضه محصولات به سبد سلامت مردم افزود: تولید و عرضه این کالاها هم در داخل کشور و هم به ویژه در آنسوی مرزها از اهمیت و استقبال بالایی برخودار است و برندهای غذایی داخلی می‌توانند با اولویت دادن به این بخش، علاوه بر جلوگیری از واردات این نوع تولیدات سهم قابل توجهی در بازارهای هدف برای خود ایجاد کنند.

مس فروش ترجیحا از کاهش مصرف شکر و افزودنی‌های مختلف برای تهیه محصولات غذایی در داخل کشور نام برد و افزود: این گونه صنایع باید به سمت استفاده ار کالاهای غذایی سبوس دار با چربی و شکر کم گرایش پیدا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در حال حاضر سالانه میلیارد‌ها تومان محصولات غذایی در انواع و اشکال مختلف تحت عنوان کالاهای رژیمی‌و به ظاهر مقبول در سبد سلامت خانوارها وارد کشور می‌شود که در پرتو توافقات اخیر با جامعه جهانی و رفع پاره ای محدودیت‌ها، ما قادر به تولید و عرضه محصولات غذایی با کیفیت و رقابت در بازارهای جهانی خواهیم بود.