اهدا یک بطری دوغ و یک سطل ماست

دنیای اقتصاد، ضحی زردکانلو- طی مراسمی مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی از سه فرزند شهید شاغل در این مرکز با اهدا یک بطری دوغ خانواده و یک سطل ماست تقدیر کرد.

در این مراسم که در روز عید غدیر در سالن پیام مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، از میان ۷۰۰ پرسنل شاغل در مرکز تحقیقات خراسان رضوی از سه نفر فرزند شهید شاغل در این مرکز، تقدیر شد. یک‌نفر از حاضران در مراسم در مصاحبه با «دنیای اقتصاد» گفت: هیچ وقت اسمی از شهدا نبرده بودند و می‌شد مثل سال‌های قبل چنین مراسمی وجود نداشته باشد. این فرد با بیان اینکه چندی پیش با یاد نام شهید رستمی، شهید برخوردار و شهید شجاع، در این مرکز جام شهدا برگزار شد، گفت: روز عید غدیر از برندگان اول تا سوم این مسابقات به همراه فرزندان شهدا، تقدیر شد، اما کسی فکرش را نمی‌کرد که با دوغ و ماست از این افراد تقدیر کنند. وی ادامه داد: در این مراسم از سردار علیمردانی، فرزند شهید علیمردانی که خود از مدافعان حرم است به‌عنوان مهمان دعوت شده بود و متاسفانه از ایشان هم با یک عدد دوغ و ماست تقدیر شد. این فرد حاضر در مراسم تاکید کرد: من این کار را توهین می‌دانم، وقتی می‌خواهیم به کسی هدیه دهیم باید شأن آن فرد را درنظر بگیریم، اما متاسفانه نه تنها به این مهم توجهی نشده بلکه هیچ‌کسی هم اعتراضی نکرد و واکنشی نشان نداد. وی تصریح کرد: شهدا به‌خاطر اعتقادات خود، دفاع از ناموس، دین وخاکشان از جان گذشتند تا ما امروز امنیت و آرامش داشته باشیم.

اظهار بی‌اطلاعی رئیس مرکز تحقیقات

رئیس مرکز تحقیقات خراسان رضوی با ابراز بی اطلاعی از نحوه تقدیر در این مراسم، به «دنیای اقتصاد» گفت: من در آن تاریخ در مشهد نبودم و شخصا پیگیر این مسئله خواهم بود. علی‌اکبر مویدی ادامه داد: مطمئنا در زمان مناسب و در اولین روزی که من به مشهد بیایم این کوتاهی را جبران می‌کنم و همچون شما معتقدم این روش تقدیر، روش مناسبی نبود.