100 درصد دوچرخه‌های موجود در بازار کشور، وارداتی است
دنیای اقتصاد:رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران با اشاره به اینکه در ایران تنها 2 یا 3 کارخانه فعال تولید دوچرخه وجود دارد، گفت: 100 در صد دوچرخه های موجود در بازار کشور، وارداتی است. محمد خادم منصوری در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه در اصفهان، اظهار کرد: خوشحالیم که این عنوان تخصصی در تقویم نمایشگاهی اصفهان جای گرفته است؛ چرا که هر چه نمایشگاه ها بهتر، بیشتر و تخصصی تری برگزار شوند، پویایی و توان صنف افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه برگزار نشدن این نمایشگاه در سال های گذشته به دلیل عدم مطالبه از سوی فعالان این صنف بوده است، افزود: در یک نمایشگاه، تولیدکننده و واردکننده باید در کنار هم فعالیت کنند و برگزاری این نمایشگاه ها نیز عاملی برای تقویت تولید در این صنف است. بنابراین هر چه چنین نمایشگاه هایی بهتر برگزار شود، به سود صنف دوچرخه و موتور سیکلت خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران، بیان کرد: در ایران تنها ۲ یا سه کارخانه فعال تولید دوچرخه وجود دارد که فعالیت محدودی دارند و تمام برندهای موجود در بازار، وارداتی است.

منصوری تأکید کرد: دانش و تکنولوژی راه اندازی کارخانه های جدید و ملی وجود دارد اما دولت باید بازار عرضه و تقاضا را زمینه سازی کند و اولین گام را بردارد. وی ادامه داد: صنعت موتور سیکلت ما نیز صنعت مونتاژ است و این صنف، یک صنف واردکننده است، در صورتی که معتقدیم پس از برجام، می توان گام های مؤثری در این زمینه برداشت و با مشارکت شرکت های خارجی شاهد تولید و رونق در صنف دوچرخه و موتورسیکلت بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران با اشاره به اینکه موضوع استفاده از موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های دیزلی و بنزینی در سطح شهر باید با مشورت انجمن ها و اتحادیه ها پیگیری شود و دولت این کار را به بخش خصوصی بسپارد، بیان کرد: موتورسیکلت های برقی با قیمت چهار تا پنج میلیونی، کیفیت پایینی دارند، بنابراین باید موتور سیکلت های با کیفیت و دارای خدمات پس از فروش را برای استفاده در دسترس مردم قرار داد وبرای تشویق مردم یارانه در نظر گفت.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت، دوچرخه، اسکوتر، اسکیت، تجهیزات و صنایع وابسته ۱۳ اسفند ماه با حضور رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران، نائب رئیس و اعضای این اتحادیه و همچنین رئیس و اعضای اتحادیه اصفهان در محل برگزاری نمایشگاه‌ های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان گشایش یافت و تا ۱۶ اسفند میزبان علاقه مندان بود. در این نمایشگاه ۳۰ مشارکت کننده از استان های اصفهان، سمنان، تهران، فارس و قم در فضایی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع به عرضه جدیدترین تولیدات این حوزه پرداختند.