قراردادهای خواهرخواندگی اصفهان عملی می شوند
دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت جدید شهر اصفهان به دنبال عملی کردن قراردادهای خواهرخواندگی است که پیش از این اجرا نمی‌شد، گفت:‌ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ضمن امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، تضمین‌هایی نیز برای اجرا شدن آنها در نظر گرفت.

دکتر مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با قائم مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان و هیاتی از این کشور که به اصفهان سفر کرده است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت گسترده اصفهان در مسائل شهری، می‌توان پروژه‌های خوبی در زمینه هتل‌سازی و انرژی‌های نو با همکاری کشور آلمان انجام داد. وی به خواهرخوانده بودن اصفهان با فرایبورگ آلمان اشاره کرد و ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌هایی که در گذشته امضا شده بود، بندهای مختلفی وجود داشت که به هر دلیلی اجرا نمی‌شد، از همین رو مدیریت جدید شهر اصفهان به دنبال عملی کردن بندهای قبلی بوده و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ضمن امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، تضمین‌هایی نیز برای اجرا شدن آنها در نظر گرفت.

اصفهان دارای مکتب خاصی در معماری است
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به مکتب معماری اصفهان بیان داشت: اصفهان مکتب خاصی در معماری دارد و با توجه به تجربه شرکت‌های آلمانی در اصفهان، امیدواریم بتوانیم در زمینه هتل‌سازی با هم همکاری داشته باشیم. وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان در حال حاضر آماده همکاری با آلمان در راستای توسعه فعالیت‌های مختلف است، افزود: همچنین می‌توانیم در راستای تبادل مسائلی علمی و فناوری فعالیت‌هایی داشته باشیم، چرا که اصفهان ظرفیت خوبی در مسائل علمی در منطقه دارد.

جمالی‌نژاد تأکید کرد: اصفهان به دنبال پیوستن به جرگه شهرهای خلاق بوده و با توجه به ظرفیت گسترده‌ای که در زمینه صنایع دستی وجود دارد و همچنین تعداد گسترده این صنایع دستی، اصفهان جایگاه مناسبی در بین کشورهای منطقه دارا می باشد. وی گفت: اصفهان از لحاظ دیپلماسی شهری جایگاه گسترده‌ای دارد و با توجه به این موضوع، ۱۳ خواهرخوانده داشته و همچنین در بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی نیز عضویت دارد.

شهر جهانی اصفهان دارای سه عنوان بین‌المللی است
شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به معرفی اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان یکی از استان‌های پهناور ایران و از جمله استان‌های مهم و صنعتی کشور به‌ حساب می‌آید. وی به نقش گسترده اصفهان در مسائل بازرگانی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌های مختلف به‌ خصوص گردشگری دارد و این شهر یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران با ۲ هزار جاذبه گردشگری است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه اصفهان در طول تاریخ چهار بار پایتخت ایران بوده است، بیان داشت: قابلیت‌های اصفهان در طول تاریخ زبانزد بوده و به‌ تازگی نیز این شهر به‌عنوان پایتخت صنایع‌دستی انتخاب‌ شده و با ۱۹۰ اثر صنایع دستی به عنوان یکی از قطب‌های این صنایع شناخته شده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای سه عنوان جهانی است، خاطرنشان کرد: در سال 2006 اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده همچنین به تازگی اصفهان به جرگه شهرهای صنایع دستی پیوسته و در سال آینده نیز مقرر شده اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری کشور معرفی شود.