سایپا و فولاد مبارکه به‌صورت مستقیم در تعامل هستند
صنعت فولاد به عنوان یک صنعت فرا دستی و تاثیرگذار در جهان مطرح است. این صنعت که پایه و اساس حرکت و شکل گیری صنایع زیادی است در ایران نیز از سالیان دور با تاسیس ذوب آهن کشور ایجاد شد و پس از آن با تلاش متخصصین داخلی و بهره گیری از مشاوران خارجی رشد بسیار مناسبی در کشور یافته است. صنعت فولاد نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا کرده و به الطبع گسترش فعالیت این حوزه برای کشور نقش اساسی و محوری ایفا می‌کند.
رشد و حرکت این صنعت باعث چرخش و رونق صنایع دیگر شده و تاثیری مستقیم بر صنایع اصلی و مهم دیگری چون خودروسازی، قطعه سازی، صنایع فلزی سبک و سنگین، لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، لوازم خانگی، الکتریکی و ... دارد و در عرصه بین المللی و صادرات محصولات نیز در کسب در آمد ناخالص ملی تاثیر گذار است. همچنین با توجه به گسترش واحد‌های صنعتی این شرکت در نقاط مختلف کشور در ایجاد اشتغال نیز بسیار تاثیرگذار و موثر بوده است.
قطعا افزایش توانمندی و گسترش این حوزه و بهره مندی از تکنولوژی‌های نوین باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.
از طرفی با توجه به داشتن منابع غنی زیر زمینی در کشورمان و با بررسی پیشینه این صنعت و بستر سازی که در این حوزه در کشور صورت گرفته، در حال حاضر صنعت فولاد کشور رشد بسیار خوب و مناسبی داشته و قطعا آینده ای روشن برای آن قابل تصور است.
رابطه سایپا و فولاد مبارکه
با توجه به اینکه صنعت خودرو یکی از صنایعی است که به صورت مستقیم تحت تاثیر و در تعامل مستقیم با صنعت فولاد کشور است خوشبختانه گروه خودروسازی سایپا در تعامل و ارتباط بسیار خوبی در جهت تامین قطعات و لوازم تولید خودرو با شرکت‌های فولادسازی به خصوص شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرار دارد و تهیه ورق‌های فولادی و بخشی از قطعات اصلی محصولات خود را از این گروه صنعتی تامین می‌کند. با توجه به خودکفایی که در حوزه فولاد در سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده و بهره مندی این صنعت از تکنولوژی‌های نوین در تهیه فولاد، گروه خودروسازی سایپا نیز در راستای افزایش داخلی سازی محصولات خود با افزایش تعامل و بکارگیری محصولات فولادی داخلی، گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته است.
در پایان ضمن آرزوی توفیق و سربلندی تمامی‌دست اندرکاران این صنعت، فرا رسیدن بیست و یکمین سالگرد راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه را صمیمانه به تمامی‌فعالان این حوزه به خصوص کارکنان و زحمتکشان آن شرکت تبریک عرض می‌کنم.