بزرگداشت استاد شجریان در مشهد برگزار می شود

دنیای اقتصاد، ضحی زردکانلوـ مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان گفت: مراسم بزرگداشت استاد شجریان در مشهد به بهترین نحو برگزار خواهد شد. مهدی یمینی به «دنیای اقتصاد» گفت: طی جلسه‎ای که هفته گذشته هیات مدیره مجمع هنرمندان خراسان با آقای مرادخانی، معاون وزیر ارشاد برگزار کرد ایشان این قول را به ما دادند که مراسم بزرگداشت استاد شجریان با شکوه هرچه تمام‎تر برگزار شود؛ در این جلسه مدیرکل اداره ارشاد خراسان رضوی نیز حضور داشتند.مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان با بیان اینکه تمام سعی‌مان را خواهیم کرد تا رضایت استاد شجریان، خانواده ایشان و دوستدارانشان را طی این مراسم جلب کنیم، عنوان کرد: با توجه به شرایط جسمی استاد هنوز حضور ایشان در این مراسم قطعی نیست اما هماهنگی‌های لازم درخصوص حضور افرادی چون «همایون شجریان» و «شهرام ناظری» انجام شده است.

یمینی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که مراسم بزرگداشت اول مهر و همزمان با تاریخ تولد استاد شجریان برگزار شود و برای برگزاری مراسم چند مکان را درنظر گرفتیم اما متاسفانه مشهد برخلاف تهران از حیث تنوع امکانات فرهنگی و برخورداری از سالن‌های مناسب برای برگزاری چنین رویدادی شرایط خوبی ندارد. وی با بیان اینکه هیچ گونه بلیت‌فروشی برای مراسم بزرگداشت استاد شجریان انجام نخواهد شد، تصریح کرد: تا حدی که ظرفیت سالن برگزاری مراسم پاسخگو باشد، شرکت علاقمندان در این مراسم بلامانع است.

جوانب کار بررسی شده و مشکلی نخواهد بود

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان در پاسخ به این سوال که باتوجه به محدویت‌های حاکم در مشهد آیا واکنش‌های احتمالی پیش‎بینی شده است، تصریح کرد: ما قرار نیست کار غیرقانونی انجام دهیم، تمام جوانب کار بررسی شده و هیچ مشکلی نخواهد بود؛ حتما قبل از برگزاری مراسم نگرانی‌های موجود را مرتفع خواهیم کرد و شرایطی را مهیا می‌کنیم که از سوی حاشیه‏سازان و افرادی که نگران حاشیه‎ها هستند مشکلی برای انجام این مراسم به‌وجود نیاید.

یمینی در پاسخ به این سوال «دنیای اقتصاد» که «واکنش مجمع هنرمندان خراسان به صحبت‎های اخیر صدرا یوسفی، سرپرست اداره ارشاد مشهد مبنی بر تکذیب برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شجریان در مشهد چیست؟» گفت: صبر کردیم تا چند روز بگذرد سپس در این‌باره با رسانه‎ها صحبت کنیم، جوابیه ما شنبه در روزنامه شرق چاپ شده است؛ متاسفانه ایشان اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع نداشتند درحالی‌که هماهنگی‌های لازم در سطوح بالاتر صورت گرفته است. وی ادامه داد: بهتر بود آقای یوسفی پیش از هر مصاحبه‌ای با مجمع هنرمندان خراسان تماس می‌گرفت.