کپی ژاپنی‌ها از روی فراری

خودروهای فراری در دنیای ماشین‌های اسپرت نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند و بسیار از خودروسازان تلاش می‌کنند تا خودروهای اسپرت خودرو را شبیه این برند بسازند. در همین راستا شرکت کن اوکویاما که یک شرکت طراح خودرو است و ملیت ژاپنی دارد طرح جدید خود را که با فراری ۵۹۹ قابل مقایسه است رونمایی کرد.

مالک شرکت با همین نام پیش از این طراح شرکت «پینینفارینا» بوده و در پروژه ساخت و طراحی مدل انزو فراری حضور داشت. این تجربه باعث شده است که اون خودرویی قوی‌تر از مدل فراری ۵۹۹ بسازد. این مدل افسانه‌ای کد ۵۷ (Kode۵۷) نام دارد و مجهز به پیشرانه‌ای است که می‌تواند تا ۷۰۲ اسب بخار قدرت تولید کند و با توجه به وزنی که دارد می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. وزن این سوپر اسپرت ۱۴۵۱ کیلوگرم است و ۳۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از فراری ۵۹۹ ساخته شده که همین موضوع باعث می‌شود قدرت موتور صرف افزایش شتاب و سرعت شود. فراری در مدل ۵۹۹ از موتور ۶ لیتر و ۱۲ سیلندر استفاده می‌کند که می‌تواند قدرتی معادل با ۶۱۲ اسب بخار تولید کند.

کن اوکویاما با استفاده از ساختارهای آلومینیومی و فیبرکربن توانسته است وزن خودرو را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. از نظر طراحی هم خودرو خطوط تهاجمی خاصی روی کاپوت و چراغ‌ها دارد و درهایش رو به بالا باز می‌شوند تا در کنار قدرت بالای پیشرانه ظاهر خودرو نیز شبیه سوپر اسپرت‌های اروپایی و آمریکایی شود. کن در رابطه با طراحی خودرو نکات زیادی را متذکر می‌شود و از نظر او نوع طراحی خودرو به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید سیستم فنر‌بندی آن را هم ببینید و این در حالی است که ظاهراسپرت و جذاب خودرو شبیه خودروهای سوپر اسپرت است.

شرکت سازنده تنها ۵ نمونه از این خودرو را با قیمت ۹/۱ تا ۵/۲ میلیون دلار ساخته است. ژاپنی‌ها با داشتن غول‌هایی چون تویوتا و نیسان در زمینه خودروهای سوپر‌اسپرت نمونه‌های متنوع زیادی نداشته‌اند و بیشتر روی خودروهای اقتصادی با تیراژ بالا تمرکز کرده‌اند و از طرفی نمونه‌هایی مانند نیسان GTR هم در میان محصولات ژاپنی دیده می‌شود که از نظر عملکرد مدعی رکوردهای زیادی است.

کن اوکویاما در شرکتی با نام خودش این افتخار را داشته است که از صفر تا صد خودرویی سوپر اسپرت با قابلیت‌های بالا تولید کند و به این موضوع و همکارانش افتخار می‌کند. خودروهایی با این مشخصات فرآیند تولید متفاوتی دارند و صفر تا صد خودرو با دخالت مستقیم افراد و به‌صورت دستی ساخته می‌شوند که در دنیای ماشین‌های سوپر‌اسپرت موضوعی کاملا طبیعی است. این شرکت اطلاعاتی در رابطه با سرعت و شتاب خودرو اعلام نکرده است؛ اما هر چه باشد از مدل فراری ۵۹۹ باید سریع‌تر و پر‌شتاب‌تر باشد؛ چرا‌که سابقه بودن در فراری و نظارت بر ساخت مدل انزو فراری و قدرت بیشتر و وزن کمتر قطعا معادلات سرعت و شتاب متفاوتی را ایجاد خواهد کرد.