نیمه اول سال جاری در شرکت پالایش نفت اصفهان، تعداد ۱۵۵ قطعه با تیراژ ۴۴۲ر۲۲ عدد و صرفه جویی بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال تولید شد.

رییس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه تعداد اقلام ساخته شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در این مدت موفق به ساخت تعداد زیادی از انواع قطعات یدکی دستگاه‌های پالایشی شده‌ایم که این نشان از تخصص صنعتگران ایرانی دارد.

محمدعلی صفری افزود: در نیمه اول این سال ساخت قطعات یدکی با استفاده از توانمندی‌های سازندگان داخل کشور بالغ بر ۹ میلیارد ریال، هزینه داشت و این در حالی بود که اگر می‌خواستیم نیاز خود را از خارج کشور تامین کنیم باید بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه می‌کردیم.

وی افزود: این واحد از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده که در زمینه تامین قطعات دستگاه‌های پالایشی و به ویژه ماشین آلات دوار از قبیل توربین، پمپ، کمپرسور، چرخ دنده و...... تا کنون فعالیت داشته است.

رییس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: تمرکز و اولویت واحد تحقیق و ساخت داخل کشور با تکیه بر توانمندی صنعتگران و متخصصان اصفهان بوده و حدود۷۰ درصد قطعات از این طریق تولید و درفرآیند عملیاتی قرار گرفته است.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر با بیش از ۴۵۰ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، گفت: تا کنون با این روش ساخت قطعات بسیار مهم انجام گرفته که حتی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند. با وجود تحریم‌ها علیه ایران، شرایط مطلوبی فراهم آمده تا ما بیش از گذشته بر توانمندی‌های متخصصان و سازندگان داخلی تکیه کنیم.