شاخه‌ای از یک هلدینگ موفق معدنی
شرکت آسفالت پارس دماوند یکی از معدود شرکت‌های معدنی و آسفالت ساز است که به لحاظ بعضی ویژگی‌ها در فعالیت‌های مفید خود در منطقه دماوند، موفق شد در سال جاری تندیس و لوح افتخار اولین مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه و برتر استان تهران را در گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن دریافت کند.

این شرکت که در سال 1384 توسط دو برادر موفق یعنی مهندس مهدی ضابطی طرقی (رئیس هیات مدیره) و مهندس فرامرز ضابطی طرقی (مدیرعامل) احداث شده، در حال حاضر به صورت یک هلدینگ با ترکیبی از شرکت‌های اکتشاف و استخراج معادن شن و ماسه کوهی، معدن سنگ، کارخانه آسفالت و شرکت ساختمانی، کیفیت عملیات خود را به گونه ای مدیریت کرده است که از این حیث در بین شرکت‌های همگن به عنوان شاخص معرفی شده است.
به گفته مهندس فرامرز ضابطی، سوابق ارزشمند موسسان این شرکت در زمینه‌های معدن، راهسازی و ساختمان عامل موثری بوده که باعث شده هلدینگ پارس دماوند در حال حاضر نقش مهمی‌در اقتصاد شرق تهران به عهده گیرد. این سابقه در ابتدا با تاسیس شرکت شن و ماسه مخلوط کوهی که اولین مورد از این نوع معدن در سطح کشور بود در منطقه دماوند آغاز شد و سپس بنا به ضرورت این منطقه کارخانه تولید آسفالت در گیلاوند احداث گردید. مواد اولیه این کارخانه از معدن مخلوط کوهی آبکلا که قبلا توسط این مدیریت کشف و مورد بهره برداری قرار گرفته بود، به صورت تخصصی برای کارخانه آسفالت و بتون سازی فراهم شد. در کنار احداث این کارخانه، ماشین آلات جدید و مجهر نیز فراهم و امور تولید با کاهش واسطه‌ها و هزینه‌ها جریان یافت.
در حال حاضر هلدینگ شرکت پارس دماوند مرکب از 7 شرکت‌ آسفالت پارس دماوند، ایستاسازان عمران نوین، شرکت معدنی زنبق سنگ گیلاوند، شرکت شن و ماسه روشنای گیلاوند، شرکت بتن عصر جدید، شرکت معدن شن و ماسه آبکلا و شرکت خاک و پی راسا سنگ است که هر کدام از آنها سطح اشتغال وسیعی در منطقه شرق تهران ایجاد کرده است.