فارس- محمود ارحمی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قوچان اظهار کرد: امروزه بسیاری از مشکلات به‌وجود آمده در حاشیه شهرها مهاجرت روستائیان و شهرنشینی آن‌ها بوده که مسئولان باید برای جلوگیری از این مهاجرت بی‌رویه امکانات مناسب را در سطح روستاها فراهم کنند.


وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های مردمی در این شهر را نبود روشنایی مناسب در برخی معابر برشمرد و تصریح کرد: باید با آموزش شهروندی و رعایت الگوی مصرف درست، بهینه مصرف کردن انرژی برق را در میان شهروندان فرهنگ‌سازی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قوچان یادآور شد: قطعه دوم بلوار شهید کلاهدوز قوچان آسفالت شده اما متأسفانه به دلیل نبود روشنایی مناسب عابران را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده که این معضل در برخی مناطق حاشیه‌ای شهر مشهودتر است .وی با اشاره به اینکه با وجود فضای سبز زیاد متأسفانه استانداردهای روشنایی در آن رعایت نشده است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی قوچان می‌توانند کمک‌رسان این موضوع باشند تا با رعایت اصول ایمنی و نظارت اداره برق شهرستان نور مناسبی در این‌گونه محل‌ها تأمین شود.
ارحمی با اشاره به مصوبات شورای اسلامی شهر قوچان گفت: مهلت پرداخت بدهی‌های جاری و معوقه شهروندان قوچانی به شهرداری که با تخفیف ۱۵ درصدی تا ۷ مهرماه تعیین شده بود با تصویب حداکثری اعضای شورا تا ۳۰ آبان‌ماه تمدید شد. وی اضافه کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه نیز یکی از بهترین میادین قوچان با در نظر گرفتن اِلمان مناسب یا یک خیابان یا بلوار در سطح شهر به نام نهج‌البلاغه مزین می‌شود.