دنیای اقتصاد- رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه حل مشکلات حوزه عمران معماری و شهرسازی یک عزم جدی می طلبد، گفت: با مدیریت جهادی می‌توان بر مشکلات این حوزه فایق آمد. عبدالرسول جان نثاری اظهارکرد: ظرف یک سالی که از تغییر مدیریت شهری می گذرد شاهد تحولات چشمگیر در شهرداری اصفهان بودیم به طوری که نشانه‌های آن در شهر به خوبی مشهود است. وی ضمن تشکر از فعالیت های مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان افزود: در شهر یک نشاط و شادابی قابل توجهی مشاهده می‌شود البته در محورهای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سلامت و سایر محورها تغییرات محسوس است و همه به آن اذعان دارند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آنچه در یک سازمان خلاق و متعالی رو به رشد لازم است رشد و پیشرفت در همه وظایف است، تصریح کرد: شهرداری تعدادی وظایف ذاتی دارد و تعدادی وظیفه در کنار سایر نهادهای مرتبط؛ در این راستا باید بررسی شود که در مدیریت جدید شهری در خصوص وظایف شهرسازی و معماری و همچنین عمران شهری چه اقداماتی انجام شده است. جان نثاری با بیان اینکه حل مشکلات حوزه عمران معماری و شهرسازی یک عزم جدی می طلبد خاطرنشان کرد: با مدیریت جهادی می‌توان بر مشکلات این حوزه فایق آمد، البته حرکت های نسبتا خوبی در بعضی از قسمت ها شروع شده است اما جوابگوی مطالبات مردمی نیست. وی با اشاره به فعالیت های کمیسیون عمران طی چندماه گذشته گفت: در آغاز مدیریت جدید شهرداری در جلسات تلفیق مشکلات حوزه‌های مختلف شهرسازی و عمرانی و همه حوزه ها مورد بررسی قرار گرفت و به شهرداری منعکس شد. رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر این اساس مقرر شد تا آبان ۹۴ نقطه نظرات و اقدامات اجرایی به شورا ارایه شود اما تاکنون اقدامات چشمگیری در این خصوص مشاهده نشده است.

جان نثاری تصریح کرد: روان سازی و تسریع در صدور پروانه ساختمانی و آموزش کارکنان در این زمینه، اصلاح جامع دفترچه ضوابط طرح تفصیلی و ابلاغ آن به مناطق و ابلاغ کامل طرح بازنگری و پیگیری دقیق سازی ارتفاع طبقات ضروری است. وی با اشاره به ضرورت وحدت رویه و روان سازی مراحل تصویب طرح های تفکیکی و اعمال ماده ۱۰۱ با ارایه دستورالعمل واحد در همه مناطق خاطرنشان کرد: وحدت رویه و روان سازی در پاسخگویی به ارباب رجوع در موضوعات استعلامات آتش نشانی، ایستایی، ماده ۱۰۰، پایان سفت کاری و پایان کار باید ایجاد شود. وی با اشاره به ضرورت ارایه ضوابط خاص شهرسازی برای بافت های فرسوده جهت تشویق سازندگان و ایجاد دفاتر تسهیل گری برای این بافت ها، اضافه کرد: لازم است شورای وحدت رویه در معاونت شهرسازی برای جلوگیری از اختلاف نظرها و ارایه دستورالعمل واحد برای همه مناطق تشکیل شود. رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین باید اجرای پروژه های شاخص مانند ساختمان جدید شهرداری مرکزی، حلقه حفاظتی ترافیکی اصفهان، مرکز همایش‌های بین المللی، مرکز نمایشگاههای بین المللی، پروژه مشارکتی مجاور منارجنبان تسریع یابد. رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان به وضعیت دفاتر پیشخوان اشاره کرد و گفت: تکلیف دفاتر پیشخوان با توجه به نارضایتی موجود و تذکرات ارایه شده قبلی توسط اعضا شورا باید مشخص شود. جان نثاری افزود: اجرای پروژه بزرگ دولتخانه صفوی، ارتقا سطح نظارت بر پروژه های عمرانی، ارتقا زیباسازی در سطح شهر و شفاف سازی و تفکیک درآمد و هزینه در سازمان های وابسته به شهرداری باید از سوی شهرداری پیگیری شود.