هر کدام از ما بارها تصمیم گرفته‌ایم که خواب بهتری داشته باشیم و به آن اهمیت بیشتری بدهیم. یادتان باشد که هر انسان به‌طور متوسط یک‌‌سوم طول عمر خودش را می‌خوابد. از حافظه بهتر و خلاقیت تا بیشتر کردن طول عمر، مزایایی هستند که یک خواب خوب و راحت می‌تواند برای شما به همراه بیاورد، بنابراین بهتر است برای این کار از تکنولوژی و اپلیکیشن‌های کاربردی کمک بگیرید.درواقع، به‌ جز قابلیت‌های فراوانی که استفاده از اپلیکیشن‌های خواب به همراه دارند شاید بهترین علت مفید بودن این آنها این است که توجه‌تان را به خوابیدن جلب می‌کنند و این جلب ‌توجه نقش مهمی در حل کردن مشکلات مربوط به آن دارد. با این اوصاف در اینجا با بعضی از بهترین اپلیکیشن‌های خواب برای کاربران اندرویدی آشنا می‌شوید:

Twilight
pic۱
تحقیقات در زمینه خواب نشان می‌دهند که زمانی که در معرض نور آبی (مانند نوری که از گوشی هوشمندتان منعکس می‌شود) قرار بگیرید باعث می‌شود که به ‌راحتی به خواب نروید. از طرفی خیره شدن طولانی قبل از خواب به گوشی باعث می‌شود که حدود یک ساعت بیشتر برای به خواب رفتن تلاش کنید. خوشبختانه اپلیکیشن اندرویدی Twilight در کم کردن این مشکل به ما کمک می‌کند. این برنامه به‌طور خودکار و با توجه به ساعت و اینکه در چه قسمتی از روز قرار دارد نور صفحه را کم کرده و طیف آبی آن را فیلتر می‌کند.

White Noise Lite
pic۲
وقتی که همیشه در رختخواب از گوشی استفاده می‌کنید، بهتر از این اپلیکیشن استفاده کنید تا به خواب بروید. White noise lite می‌تواند مخصوصا برای آنهایی که عادت دارند با تلویزیون روشن بخوابند و از سکوت حس عجیبی پیدا می‌کنند، مفید است. این اپلیکیشن دارای صداهای متنوعی است که مدام تکرار می‌شوند، مانند ترافیک ماشین‌ها، سوختن هیزم‌ها، هواپیما، خط راه‌آهن، باران و رعد و برق و بسیاری دیگر.


Sleep As Android
pic3
بهترین قابلیت این اپلیکیشن توانایی دنبال کردن خواب شما با حسگرهای گوشی هوشمندتان است. پس تا زمانی که حسگرهای گوشی شما دقیق کار می‌کنند و روشن هستند، باید گوشی را هنگام خواب در کنارتان قرار دهید تا این اپلیکیشن بقیه کارها را انجام بدهد. اگر با استفاده از این برنامه برای بیدار شدن ساعت هشدار تنظیم کنید از اطلاعات ثبت شده خودش استفاده می‌کند تا زمان بهینه برای بیدار کردنتان را تعیین کند که معمولا این زمان بیدار کردن بعد از فاز خواب عمیق معروف یا همان زمانی که بدنتان واقعاً در حال استراحت کردن است، خواهد بود. با بسیاری از قابلیت‌ها، گراف‌ها و چارت‌های همراه sleep as android به‌ راحتی می‌تواند خواب شما و مشکلات مربوط به آن را پیگیری کند.

Sleep Cycle Alarm Clock
pic4
اگر بنا به هر دلیلی اپلیکیشن sleep as android برای شما مناسب نیست، پس sleep cycle alarm clock می‌تواند جایگزین خوبی باشد. این اپلیکیشن روی‌ هم‌ رفته دارای قابلیت‌های کمتری بوده و مجانی هم نیست، ولی کاری را که برایش تبلیغ می‌کند به‌ خوبی انجام می‌دهد. از همه مهم‌تر بهترین قابلیت‌های اپلیکیشن sleep as android (آنالیز کردن خواب و ساعت‌های هشدار هوشمند) هر دو در این برنامه وجود دارند.


Timely Aarm Clock
pic۵
بیشتر اپلیکیشن‌هایی که برای خواب طراحی و تولید می‌شوند، دارای ساعت هشدار هوشمند مخصوص به خود هستند، اما هیچ ‌کدام رابط کاربری جذاب Timely alarm clock را ندارند. احتمالا گوگل هم این موضوع را قبول داشته که شرکت Bitspin یعنی همان توسعه‌‌دهنده اپلیکیشن Timely alarm clock را در اختیار گرفته است. این اپلیکیشن مانند ساعت‌های هوشمند دیگر سعی می‌کند بهترین زمان بیدار کردن شما را تخمین زده و این کار را با ملایمت انجام دهد. اگر شما روی snooze کردن ساعت‌های هشدارتان حساس هستید و این موضوع بعضی از اوقات باعث خواب ماندن شما می‌شود، اپلیکیشن Timely قبل از اینکه اجازه دهد ساعت هشدار را خاموش کنید شما را به چالش می‌کشد تا مطمئن شود که بیدار شده‌اید.