بخشی از سخنان هفته گذشته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی و البته پایانی‌ترین قسمت این سخنان، به موضوع ساخت ورزشگاه نقش‌جهان و تکمیل این سازه مهم استان اختصاص داشت.بدون شک، یکی از مهم‌ترین خبرهای ورزش استان اصفهان طی هفته‌های گذشته، به سرانجام رسیدن ساخت ورزشگاه نقش‌جهان، به عنوان تنها استادیوم بزرگ و البته استاندارد شهر اصفهان برای میزبانی تیمی است که امسال شرایط چندان خوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر ندارد. نباید فراموش کرد که با حضور شرکت فولاد مبارکه در ورزشگاه نقش‌جهان، این استادیوم که تا پیش از آن عملاً به محلی برای بازدیدهای صرف مسئولان مختلف تبدیل شده بود، به یک باره تحولی اساسی گرفت و روند ساخت آن، خیلی زود، به یک روند پرسرعت به نسبت گذشته تبدیل شد. به هر حال، در شرایطی که مردم اصفهان از ساخت این ورزشگاه ناامید شده بودند، این شرکت با حضور عملیاتی در ورزشگاه روند ساخت آن را به جلو انداخت و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که امروز همه امیدوار هستند که ورزشگاه نقش‌جهان برای فصل آینده ساخته می‌شود.
از 12 میلیارد تا 30 میلیارد تومان
یکی از موضوعات و ابهامات موجود درباره ساخت ورزشگاه نقش‌جهان، رقمی بود که گفته می‌شد شرکت فولاد مبارکه بر اساس تعهداتی که در جلسه تفویض مدیریت و تکمیل این ورزشگاه صورت گرفته، ملزم به پرداخت آن شده است. در شرایطی که طی ماه‌های گذشته، پیمانکار ورزشگاه و کارفرمای آن حرفی از رقم مورد نظر برای ساخت ورزشگاه بر زبان نیاورده بودند، نشست خبری هفته گذشته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نشان داد که رقم‌های اعلام شده از گذشته، چندان صحیح نیست. مسئولان فولاد مبارکه پیش از این اصرار داشتند که رقمی از هزینه‌های انجام شده برای ساخت این ورزشگاه بر زبان نیاورند تا شائبه این موضوع که فولاد مبارکه، رقم بسیار کمتری از آنچه مد نظر مسئولان بوده هزینه می‌کند را، به وجود آورد. با این حال، به نظر می‌رسد مشکلات موجود در فاز نخست ورزشگاه و این مسئله که بخش‌های بسیاری از فاز نخست ورزشگاه، به تعمیرات اساسی نیازمند بوده، هزینه‌های سنگینی، علاوه بر آنچه پیش از این مد نظر شرکت قرار گرفته، به فولاد مبارکه تحمیل کرده است. بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت برای ساخت ورزشگاه نقش‌جهان نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند. این در شرایطی بود که پیش از این گفته می‌شد فولاد مبارکه تنها راضی به پرداخت ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت ورزشگاه بوده است.

استانداردهای مد نظر AFC در ساخت ورزشگاه
یکی از نکات کلیدی سخنان مدیرعامل فولاد مبارکه، تکیه بر این موضوع بود که در ساخت ورزشگاه نقش‌جهان، استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در دستور کار قرار گرفته و یکی از دلایل طولانی شدن روند ساخت ورزشگاه نیز همین موضوع بوده است. این مسئله در حال حاضر یکی از کلیدی‌ترین موضوعات مد نظر پیمانکاران سازنده ورزشگاه به شمار می‌رود و باید دید که تا چه حد می‌توان از توجه به استانداردهای مد نظر این کنفدراسیون در ساخت ورزشگاه اطمینان حاصل کرد.

و باز هم زمین چمن
به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، زمین چمن ورزشگاه نقش‌جهان باید بار دیگر به زیر کشت برود و برنامه‌ریزی برای کشت این زمین از سوی مسئولان انجام شده است. البته سبحانی ابراز امیدواری می‌کند که با توجه به تعویض خاک سطح زمین چمن، دیگر نگرانی از بابت کشت دوباره زمین وجود ندارد و در زمان مقرر، کشت آن انجام خواهد شد اما بدون شک اگر اندکی در معادلات پیمانکار زمین چمن ورزشگاه تغییری حاصل شود، شاید میزبانی سپاهان از دیگر تیم‌های لیگ در فصل آینده، تا هفته‌ها به تأخیر بیفتد.